مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور مصادف با 3 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور

سال ۱۱۲

سرزمین ارمنستان بعد از ۲ سال مبارزه میان ارتشهای امپراطوریهای روم و ایران به تصرف سپاهیان تراژان امپراطور روم درآمد.

سال ۱۷۸۳

معاهده صلح تاریخی میان استقلال طلبان آمریکایی که در جنگ با بریتانیا پیروز شده بودند با دولت انگلستان در کاخ ورسای در فرانسه با نظارت نمایندگان فرانسوی امضا شد . قرارداد مقدماتی روز ۳۰ نوامبر ۱۷۸۲ میلادی امضا شده بود و در قرارداد اصلی انگلستان مجبور شد استقلال آمریکا را به رسمیت بشناسد و بعضی از بنادر خود را به فرانسه واگذار کند .

سال ۱۸۱۳

لاگرانژ دانشمند معروف فرانسه در دوران انقلاب آن کشور بعد از ۷۷ سال زندگی درگذشت.از مهمترین آثار علمی این ریاضیدان مشهور کتاب او مکانیک تحلیلی است که برای نوشتنش ۲۵ سال زحمت کشید .


شاید دوست داشته باشید

بیماری آتاکسی چیست؟ / ویکی ووکبیماری آتاکسی چیست؟

آتاکسی ناهماهنگی یا بی نظمی حرکات عضلات است به شرطی که ضعف ماهیچه‌ای وجود نداشته باشد. این بیماری به علت اختلالات وستیبولار، مخچه‌ای، یا حسی ایجاد می‌شود…

 


سال ۱۸۸۳

ایوان تورگنیف رمان نویس مشهور روسی بعد از ۶۵ سال زندگی در فرانسه چشم از جهان فروبست. آبهای بهاری – آدم زیادی – مومو – رودن و در آستانه فردا از کتب معروف اوست.

سال ۱۹۱۵

رییسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسیها کشته شد.

سال ۱۹۱۶

جنگ دوم سم با حمله سخت متفقین به مواضع نیروهای آلمانی آغاز شد. در این جنگ برای اولین بار از تانک استفاده شد.

سال ۱۹۳۹

  دو روز بعد از آغاز جنگ دوم جهانی با حمله آلمانیها به لهستان، جنگ نامحدود دریایی و زیر دریایی نیز توسط زیر دریاییها و ناوگان نیرومند آلمان در پهنه دریاها و اقیانوسها آغاز شد و ۱۰۰ زیر دریایی نیرومند که به آنها گرگهای هار لقب داده شده بود به غرق کردن کشتیهای متفقین مشغول شدند. اولین کشتی که غرق شد آتینا متعلق به دولت انگلیس در مغرب جزایر انگلستان در همین روز بود.

سال ۱۹۴۳

قرارداد تاریخی تسلیم ایتالیا در جنگ دوم جهانی میان ژنرال کاستیلانو نماینده دولت ایتالیا و ژنرال بیدل اسمیت نماینده متفقین ،به امضا رسید و به موجب این قرارداد ،مارشال بادوگلیو نخستوزیر ایتالیا حاضر شد شرایط تسلیم بدون قید و شرط ایتالیا را قبول کند .

سال ۱۹۴۵

بیانیه تشکیل فرقه دموکرات آذربایجان منتشر گردید.

سال ۱۹۹۲

محمود حسابی تفرشی معلم فیزیک درگذشت.

سال ۱۹۹۴

محمدرضا ایرانی ملک کیان نقاش شهیر آذربایجانی درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *