مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد مصادف با 24 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد

سال ۱۵۴۱

احداث بنای شهر تاریخی سانتیاگو در شیلی که جزء متصرفات آمریکایی اسپانیا بود آغاز شد.

سال ۱۵۷۷

ششمین جنگ میان کاتولیکها و پروتستانهای فرانسه، با پیروزی کاتولیکها پایان یافت.

سال ۱۷۹۹

نبرد تاریخی ابوقیر میان سپاهیان عثمانی و فرانسه در بندری به همین نام در ساحل دریای مدیترانه در کشور مصر اتفاق افتاد و در این نبرد، عثمانیان که قصد تصرف مصر را از ناپلئون بناپارت سردار فرانسویان داشتند شکست خوردند.

سال ۱۸۲۳

نظام برده داری در شیلی ممنوع شد.

سال ۱۸۵۴

اوتمار مرگانتالر، مخترع ماشین حروفچینی و یکی از برجسته ترین تکنسینهای آلمانی در قرن نوزدهم میلادی در شهر هاشتل واقع در ایالت وورتمبرگ بدنیا آمد .

سال ۱۸۶۲

مارتین وان بورن، هشتمین رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا بعد از ۸۰ سال زندگی درگذشت.


شاید دوست داشته باشید

آیا جکوزی برای سلامتی خطر دارد؟ / ویکی ووکآیا جکوزی برای سلامتی خطر دارد؟

همانطور که گفتیم جکوزی امکان دارد که برای سلامتی خطرناک باشد، هرچند که در همین ابتدا باید بگویم که این مواردی که بررسی می کنیم درصد…

 


سال ۱۸۷۱

دو ایالت صنعتی و آلمانی نشین آلزاس و لورن در پایان جنگ معروف ۱۸۷۱ میلادی بین فرانسه و پروس از طرف فرانسویان به پروس(آلمان امروزی) تسلیم شد. دو ایالت آلزاس و لورن بعد از جنگ دوم جهانی مجددا ضمیمه فرانسه شدند.

سال ۱۹۱۰

ستارخان سردار ملی در پارک اتابک تهران مجروح شد.

سال ۱۹۱۷

فردیناند کنت فون زیپلن، یکی از شخصیتهای برجسته علمی آلمان در اواخر جنگ بین الملل اول، بعد از ۷۹ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۹۲۳

عهدنامه لوزان امضاء شد. این عهدنامه مرزهای ترکیه کنونی را شکل داد.

سال ۱۹۳۲

رونالدراس، طبیب، محقق و مکتشف بزرگ انگلیسی در قرون نوزدهم و بیستم میلادی، پس از ۷۵ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۹۳۶

اسپانیا به دلیل وقوع جنگ وسیع داخلی از جهان درخواست کمک کرد.

سال ۱۹۴۴

بندر هامبورگ، بندر تجارت و صنعت آلمان، در جریان جنگهای بین المللی دوم توسط هواپیماهای انگلیسی، کانادایی و آمریکایی به شدت بمباران شد. بمباران هامبورگ بعد از بمباران درسدن بزرگترین و پر تلفات ترین بمبارانهای جنگ دوم جهانی است. در این حملات ۹ هزار تن بمب بر سر مردم ریخته شد که موجب کشته شدن ۳۰ هزار تن و ویران شدن بیش از ۲۸۰ هزار خانه گردید.

سال ۱۹۵۹

اعلام شد که در عراق قریب به ۱۰۰۰ تورکمن در شهر کرکوک قتل عام شده اند.

سال ۱۹۶۰

اخلاق حرفه روزنامه نگاری امضاء شد.

سال ۱۹۷۴

حکومت هفت ساله سرهنگان در یونان به پایان رسید.

سال ۲۰۰۰

احمد شاملو، شاعر، نویسنده، فرهنگ‌نویس، ادیب و مترجم ترک تبار ایرانی در کرج درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *