مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مصادف با 4 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور

سال ۱۵۰۰

برای اولین باردوشیزه جوانی به نام فلورانس از مردم شهر فلورانس در ۲۴ سالگی از دانشگاه پادووا در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد. دانشگاه پادووا اولین دانشگاه در اروپا و جهان است که درهای خود را به روی زنان باز کرد.

سال ۱۶۹۷

لوئیزیانا ایالت وسیعی که در جنوب آمریکا روز ۷ آوریل ۱۶۸۲ میلادی توسط کاولیه دولاسال کشف شده بود توسط یک دریانورد فرانسوی به نام ایبرویل رسما به نام فرانسه تصرف شد.

سال ۱۷۶۶

کروتیزر ویولونیست بزرگ که در شمار اساتید بزرگ موسیقی در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی محسوب میشود در ورسای متولد گردید.


شاید دوست داشته باشید

اپلیکیشن های هیبریدی چیست؟ / ویکی ووکاپلیکیشن های هیبریدی چیست؟

بطور کلی منظور از اپلیکیشن های هیبریدی این است که شما می توانید با استفاده از کد های سمت وب اپلیکیشن های موبایلی خود را بسازید این روش، روشی ساده برای توسعه اپلیکیشن ها می باشد که از تکنولوژی های…

 


سال ۱۷۹۲

فاجعه کشتار زندانیان در خلال وقایع انقلاب کبیر فرانسه اتفاق افتاد. در این فاجعه به دستور ژان پل مارا مدیر روزنامه دوست ملت که از سران انقلاب بود برای این که خیال انقلابیون از طرفداران لویی شانزدهم که زندانی بودند راحت شود ۳۰۰ جلاد کلیه زندانیان پاریس را به قتل رساندند. در مدت ۴ روز کشتار در حدود ۱۵۰۰ نفر بیگناه کشته شدند.

سال ۱۸۲۸

هیپولیتتن مورخ و نویسنده فرانسوی در قرن نوزدهم در ووزیر متولد شد. از مهمترین آثار هیپولیت تن که روز ۲۷ آوریل سال ۱۸۹۳ میلادی در ۶۵ سالگی مرد تاریخ ادبیات انگلستان و مبادی قدیم فرانسه را باید نام برد .

سال ۱۸۲۹

قرارداد تاریخی ادرنه در شهری به همین نام واقع در منطقه اروپایی ترکیه امروز بین امپراطوری عثمانی و امپراطوری روسیه به امضا رسید. این قرارداد پس از تصرف ادرنه توسط مارشال دیهبیچ روسی در ۲۸ آوریل ۱۸۲۹ میلادی به تقاضای امپراطور عثمانی بسته شد ،و به موجب آن ،یونان که تا آن زمان جز متصرفات اروپایی عثمانی محسوب میشد استقلال خود را بدست آورد.

سال ۱۸۷۰

سومین دوره جمهوری فرانسه پس از عزل ناپلئون سوم از سلطنت آن کشور توسط سه تن از وکلای مجلس ژول فاور – گام بتا و ژولفری اعلام شد. سبب عزل امپراطور عدم کفایت و شجاعت او در جنگ سدان بود که از مولتکه سردار آلمانی شکست خورده و اسیر او شده بود .سومین دوره جمهوری فرانسه با حمله آلمان به فرانسه روز ۱۰ مه ۱۹۴۰ میلادی پایان یافت .

سال ۱۸۸۲

اولین موتور برق توسط توماس آلوا ادیسیون اختراع شد و بعد از اختراع لامپ توسط وی در ۲۱ اکتبر ۱۷۸۹ میلادی این دومین اختراع بزرگ وی محسوب میشود .وی با اختراع این دستگاه توانست برق لازم برای روشن کردن قسمتی از نیویورک را که منلوپارک نام داشت تامین کند .این موتور برق مدت ۸ سال بدون وقفه به کار مشغول بود.

سال ۱۹۰۳

دکتر تقی ارانی پدر سوسیالیزم ایران و فعال سیاسی در تبریز متولد شد.

سال ۱۹۲۶

بوربنک طبیعیدان و محقق معروف گیاهشناسی آمریکا درگذشت. لوتر بوربنک با ثروتی که داشت باغ بسیار بزرگی برای خود در سانتاکروزا واقع در کالیفرنیا خرید و تا آخر عمر در همان باغ به تحقیق پرداخت .این باغ هنوز هم وجود دارد.

سال ۱۹۳۳

اولین مسابقه رسمی بسکتبال انجام شد و به علت استقبال شدیدی که ورزش دوستان از این بازی پر هیجان دسته جمعی به عمل آوردند، دو سال بعد بسکتبال رسما جزء مسابقات بین المللی درآمد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *