مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد مصادف با 14 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد

سال ۱۴۵۲

لئوناردو داوینچی نابغه بزرگ هنر نقاشی و مجسمه سازی در شهر وینچی در حومه فلورانس به دنیا امد. این مرد بزرگ نه تنها در نقاشی بلکه در معماری – فیزیک – فلسفه و ادبیات نیز دست داشت. اولین اثرش آخرین شام و شاهکار جاودانی او لبخند ژوکوند بود. لئوناردو داوینچی روز ۲ مه ۱۵۱۹ بدرود زندگی گفت .

سال ۱۶۳۲

گوستاو آدولف، یکی از پادشاهان بزرگ سوئد در قرن هفدهم که به نام گوستاو کبیر نیز معروف شده است، پس از ۳۸ سال زندگی و ۲۱ سال سلطنت درگذشت.

سال ۱۶۸۲

کاترین اول امپراطوریس نامدار روسیه که اولین فرمانروای زن در آن سرزمین محسوب میشود متولد شد.

سال ۱۷۲۰

معاهده سیاسی و نظامی معروف به معاهده استکهلم در پایتخت سوئد میان آن دولت و کشور پروس که به تازگی تاسیس شده و روز بروز بر قدرت آن افزوده میشد به امضا رسید. به موجب این قرارداد که در حقیقت سند برتری نظامی پروسیها بر سوئدیها محسوب میشود مالکیت قلعه استرالسوند که در ۹ دسامبر ۱۷۱۵ میلادی به تصرف پروسیها درآمده بود برای پروسیها قطعی شد.

سال ۱۷۹۱

قرارداد صلح میان دو امپراطوری عثمانی و اتریش در سیستووا به امضا رسید و به این ترتیب بخشی از جنگهای خونینی که در آن زمان در اروپا جریان داشت پایان یافت. جنگ اتریش و عثمانی از روز ۱۶ اوت ۱۷۸۷ با اعلان جنگ عثمانیها آغاز شده بود. علت صلح اتریش آن بود که ملل مختلفه اتریش به تحریک فردریک دوم پادشاه پروس در صدد شورش برآمده بودند.


شاید دوست داشته باشید

میوه های خون ساز میوه های خون ساز کدامند؟

آیا می‌دانید که انواع مختلف میوه وجود دارد که در جبران کم‌خونی مؤثر است…

 


سال ۱۸۲۵

بنزین توسط یکی از شیمیدانهای جوان انگلیسی به نام میشل فارادی کشف شد.

سال ۱۸۷۳

لی دوفرست، مخترع بزرگ و صنعتگر برجسته آمریکایی در شهر کانسل بلافز در آمریکا متولد شد. وی در مدت حیات صنعتی خود بیش از ۳۰۰ اختراع کرد و به سال ۱۹۳۸ میلادی در ۶۵ سالگی درگذشت.

سال ۱۸۹۳

برای اولین بار در فرانسه از پلاک برای اتومبیلها استفاده شد.

سال ۱۹۱۴

حملات سپاههای اول و دوم فرانسه به سرزمین لورن آغاز شد. این حملات بعد از ناکامی فرانسویان در نبردهای آلزاس بود که از روز ۸ اوت همان سال شروع شده بود. در این پیکار که تا روز ۲۹ اوت ۱۹۱۴ میلادی به طول انجامید سپاه دوم از سپاههای ۶ و ۷ آلمان به فرماندهی ولیعهد باویر شکست خورد و جنگ لورن به نفع آلمانیها پایان یافت.

سال ۱۹۴۱

فرانکلین روزولت، رییس جمهوری آمریکا و وینستون چرچیل نخست وزیر انگلستان توافقنامه آتلانتیک را منتشر کردند.

سال ۱۹۴۵

ژاپن در جنگ دوم جهانی تسلیم شد و به این ترتیب جنگی که با حمله نیروهای مسلح آلمان نازی به لهستان روز اول سپتامبر سال ۱۹۳۹ آغاز شده بود در شرق دور پایان یافت.

سال ۱۹۴۷

هندوستان از انگلستان اعلام استقلال نمود. به دنبال ان نیز مسلمانان، کشور پاکستان را از هندوستان جدا کردند.

سال ۱۹۵۳

اتحاد جماهیر شوروی بمب هیدروژنی آزمایش کرد.

سال ۱۹۶۲

پس از ۶ سال کار و زحمت شبانه روزی توسط هزارها کارگر و مهندس و متخصص فرانسوی و ایتالیایی سرانجام یکی از طولانیترین و معروفترین تونلهای جهان حفر شد و دو کشور ایتالیا و فرانسه به وسیله این تونل که زیر کوههای آلپ زده شده بود به یکدیگر مربوط شدند. این تونل بزرگ که از زیر قلعه مون بلان عبور میکند ۶ کیلومتر طول داشته و اتومبیلرو میباشد.

سال ۱۹۹۲

نیروهای گرجستان ابخازیا را اشغال کردند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *