مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور مصادف با 30 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور

سال ۱۷۲۷

جنگ معروف و طولانی ۲۱ ساله که از آن به نام جنگ بالتیک نیز یاد شده است، با پیروزی روسها به پایان رسید و حریف روسها که سپاهیان سوئدی بودند شکست خوردند.

سال ۱۷۵۷

منطقه هانور در آلمان که موطن اصلی پادشاهان انگلستان محسوب میشد در جریان جنگهای هفت ساله میان اتریش و انگلیس و فرانسه و پروس به تصرف دوک دوریشلیو سردار سپاه فرانسه درآمد.

سال ۱۷۹۰

مداد توسط یک مبتکر آلمانی به نام کنته اختراع شد.


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از…

 


سال ۱۸۱۳

نبرد تاریخی معروف به جنگ کولم بین نیروهای فرانسوی به سرداری ژنرال واندام فرمانده معروف آن کشور در زمان امپراطوری ناپلئون بناپارت و سپاهیان اتریشی اتفاق افتاد در این جنگ سپاه اطریش برنده شد.

سال ۱۸۳۷

لئوپاردی یکی از برجسته ترین و مشهورترین شعرای ایتالیا در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی، پس از ۳۹ سال زندگی چشم از جهان فروبست. از مهمترین آثار لئوپاردی میتوان نغمههای شاعرانه او را که جزص آثار جاودان ادبیات ایتالیاست نام برد .

سال ۱۸۷۱

ارنست رادرفورد، فیزیسین و دانشمند معروف انگلیسی، در قرون نوزدهم و بیستم میلادی، در شهر نلسون واقع در زلاند جدید قدم به عرصه وجود گذاشت. تحصیلات وی در دانشگاه کمبریج به پایان رسید و سپس به تحقیقات خود پرداخت و سه اشعه آلفا – بتا و گاما را کشف کرد به خاطر این اکتشافات هم به لقب لردی رسید و هم در ۱۹۰۸ جایزه نوبل را گرفت.

سال ۱۹۰۷

معاهده تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس در عهد محمد علی ‏شاه قاجار امضاء شد.

سال ۱۹۴۰

قرارداد وین میان آلمان نازی و ایتالیای فاشیست در پایتخت کشور اتریش که در آن زمان به صورت جزیی از آلمان اداره میشد امضا گردید .به موجب این قرارداد تاریخی قسمت عمده ای از خاک رومانی که جز متحدین آلمان در جنگ بین الملل دوم محسوب میشد ،به ایتالیا واگذار شد.

سال ۱۹۴۳

نبرد تاریخی و پر تلفات بیلوگورود در جریان جنگهای روسیه شوروی و آلمان نازی ،پس از قریب به دو ماه ،با شکست فاحش آلمانیها به پایان رسید. این جنگ از روز ۵ ژوییه همان سال با حمله ۵۰ لشکر آلمانی آغاز شده بود .در جریان این جنگ روسها شهرهای مهمی چون خارکف را پس گرفتند و علاوه بر کشتن ۵۰ هزار آلمانی ۳۰۰۰ تانک و ۱۵۰۰ هواپیمای آنها را از بین بردند.

سال ۱۹۹۱

جمهوری دوم آذربایجان، تحت رهبری ابوالفضل ائلچی بیگ، رهبر استقلال و نخستین رییس جمهوری آذربایجان مستقل تاسیس شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *