مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر مصادف با 7 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر

سال ۱۴۸۱

مخوفترین سازمانهای سیاسی و مذهبی اسپانیا در قرن پانزدهم میلادی به فرمان فردیناند پادشاه اسپانیا تاسیس شد . این سازمان که به ظاهر محکمه سلطنتی نام داشت دنباله کارهای انکیزیسیون یا تفتیش عقاید را در آن کشور گرفت.

سال ۱۵۴۳

لوگزامبورگ از سوی نیروهای فرانسوی اشغال شد.

سال ۱۶۸۳

وین پایتخت اتریش در جریان حمله بزرگ نیروهای امپراطوری عثمانی، تحت محاصره سپاهیان عثمانی قرار گرفت.عثمانیها از روز ۲۷ مارس ۱۶۸۳ میلادی به دستور قره مصطفی پاشا وزیر اعظم آن امپراطوری، به اتریش حمله کرده بودند. این محاصره بی نتیجه به مدت دو ماه ادامه داشت.

سال ۱۸۱۵

برای دومین بار، پاریس پایتخت فرانسه توسط نیروهای متحد اروپا تسخیر شد و این بار به علت خیانت ژوزف فوشه رییس شهربانی ناپلئون، قبل از آن که پاریس با وجود ۸۰ هزار مرد جنگی که هوادار ناپلئون بودند قادر به دفاع باشد متحدین دروازه ها را گرفتند و کلیه طرفداران ناپلئون را خلع سلاح کردند و فردای آن روز دومین دوره سلطنت لویی هجدهم آغاز شد.

سال ۱۸۲۸

شهر قارص واقع در شرق ترکیه از سوی نیروهای روس اشغال شد.

سال ۱۸۵۴

ساعت معروف بیگ بن در لندن پس از ۲۰ سال که از آغاز ساختمان برج و تولید دستگاه‌های مختلف ساعت میگذشت افتتاح شد. این ساعت ۴ صفحه دارد و ارتفاع برج آن ۳۲۰ پا و صفحات ساعت هر کدام ۱۰ متر طول دارند .عقربه های دقیقه شمار این ۴ صفحه ۵ متر طول و ۱۰۰ کیلو وزن دارند. وزن پاندول ساعت ۳۱۲ کیلوگرم و وزن چکش زنگ ۲۱۰ کیلوگرم است و خود زنگ آن نیز۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

سال ۱۸۶۰

گوستاو مالر، موسیقیدان و آهنگساز بزرگ اتریشی متولد شد.


شاید دوست داشته باشید

بیوگرافی مایکل فلپس / ویکی ووکبیوگرافی مایکل فلپس

مایکل در خانواده ایی ارتشی به دینا آمد و پدر وی یعنی فرد فلپس سرباز و پلیس دولت آمریکا بود و مادرش دبیی مدیریت یک مدرسه متوسطه را برعهده داشت. مایکل…

 


سال ۱۸۹۸

هنری مور، یکی از بزرگترین پیکرتراشان معاصر در کاسلفرود انگلستان قدم به عرصه وجود گذاشت.

سال ۱۸۹۸

جزایر هاوایی رسما جزء مستملکات ایالات متحده آمریکا در آمد و کنگره آمریکا نیز این الحاق را تصویب کرد .

سال ۱۹۳۶

ژنرال ادموند آلنبی، فرمانده بزرگ انگلیسی در جنگ جهانی اول پس از ۷۵ سال زندگی بدورد حیات گفت. این مرد که نبوغ نظامی زیادی داشت، روز ۲۱ ژانویه ۱۸۶۱ میلادی در لندن متولد شده و در سال ۱۹۱۷ به فرماندهی نیروهای انگلیسی در آسیا منصوب شده بود. وی فاتح دمشق و حلب در سوریه در مقابل ژنرال فون – ساندرس آلمانی بود .

سال ۱۹۲۹

به دنبال تبانی میان بنیتو موسولینی رهبر فاشیستهای ایتالیا و پاپ، واتیکان استقلال خود را حفظ کرد.

سال ۱۹۴۰

ریچارد استارکی، موسیقیدان و آهنگساز انگلیسی در لیورپول انگلستان متولد شد.

سال ۱۹۴۱

نیروهای فرانسوی و انگلیسی بیروت را اشغال کردند.

سال ۱۹۵۷

گابریلا میسترال یکی از برجسته ترین ادبا و نویسندگان قرن بیستم آمریکای جنوبی بعد از ۶۸ سال زندگی، بدرود حیات گفت. وی اولین زنی بود که در آمریکای جنوبی جایزه ادبی نوبل گرفت.

سال ۱۹۹۴

در پی بروز جنگ میان دو کره، کره شمالی پیروز شد.

سال ۲۰۰۵

به دنبال یک انفجار تروریستی در متروی لندن، ۵۶ تن کشته شدند

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *