بیوگرافی مایکل فلپس

بیوگرافی مایکل فلپس / ویکی ووک

مایکل فلپس شناگر پرافتخار و افسانه ایی اهل کشور ایالت متحده آمریکا در 30 ژوئن سال 1985 پا به جهان هستی گذاشت. این شناگر افسانه ای و پرافتخار ترین ورزشکار تاریخ بازی های المپیک زندگی پرماجرا خود را در شهر تاوسن ایالت مریلند آغاز کرد و در ادامه با قهرمانی های متعدد در مسابقات مختلف شنا نام خود را بعنوان ورزشکار پرافتخار جاودانه کرد که در ادامه این بخش به زنمدگینامه و افتخارات فردی و ملی مایکل فلپس می پردازیم.

مایکل فلپس در دوران کودکی

مایکل در خانواده ایی ارتشی به دینا آمد و پدر وی یعنی فرد فلپس سرباز و پلیس دولت آمریکا بود و مادرش دبیی مدیریت یک مدرسه متوسطه را برعهده داشت. مایکل از 5 سالگی توسط دو خواهر بزرگتر خود به استخر شنا برده می شود و از آنجا استارت زندگی ورزشی مایکل کوچک رقم می خورد. به گفته ی دو خواهر مایکل فلپس در اوایل آنها برای فرار از دعوا های گاه بی گاه پدر و مادرش به استخر پناه می آوردند و مایکل در ابتدا از آب هراس داشت و سر و صورتش را به زیر آب نمی برد و به پشت شنا روی آب معلق می ماند و شنا می کرد.

 

بیوگرافی مایکل فلپس / ویکی ووک

 

زندگی خانواده فلپس زیاد دوامی نداشت و پدر و مادر وی زمانی که مایکل هفت سال داشت از یگدیگر جدا شدند و مادر سرپرستی سه فرزندش را برعهده گرفت. پسربچه ایی پرجنب و جوش و شیطان در همان دوران بچگی علائم پیش فعالی را داشت و به توصیه ی پزشکان مجبور بود یک عدد قرص ریتالین را مصرف کند که کمبود توجه و عدم تمرکزش را بروی مسائل دور اطرافش به دست بیاورد و همین مسئله باعث خجالتی و گوشه گیری مایکل شد که در ادامه و در 12 سالگی تصمیم به قطع مصرف داروها را کرد و به ورزش آرامش بخش شنا روی آورد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟

بهانارنج شکوفه های درخت نارنج است که در صنعت عطر سازی نیز کاربرد دارد این گیاه…

 


آغاز ورزش حرفه ایی مایکل فلپس

مایکل فلپس نوجوانی با آرزوهای پرشمار در سر تحت هدایت و تمرینات ویژه ی باب بومن قرار گرفت تا استعداد این الماس درخشان را پرورش دهد و به گفته ی مایکل، باب بمون یکی از موهبت های زندگیش است تا در کنار چنین مربی فوق العاده ای به تمرین بپردازد و در ادامه با هیچ مربی دیگری هرگز تمرین نخواهد کرد. با تمرینات ویژه این مربی مایکل در 15 سالگی اولین محک جدیش را در ورزش شنا و در عرصه ی بزرگ و مهم المپیک 2000 سیدنی تجربه کرد و در پایان آن در شنای 200 متر قورباغه موفق به کسب عنوان پنجمی شد.

 

بیوگرافی مایکل فلپس / ویکی ووک

 

سال بعد این نوجوان پرشور در همین ماده پیشرفت چشمگیری داشت و در مسابقات قهرمانی جهان توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و ضمن ارتقا رکورد جهانی در این ماده به اولین جوانی تبدیل شد که در این رشته رکوردی را به نام خودش ثبت می کند. روند زندگی طلایی مایکل روز به روز در حال رشد و ترقی بود و در 19 سالگی سودای جاودانگی و قهرمانی را در سر داشت و با این رویا پا به المپیک آتن گذاشت و 6 مدال طلا و دو برنز را در ماده ها و رشته های مختلف شنا از آن خودش کرد و به اولین ورزشکار آمریکایی تبدیل شد که این تعداد مدال را در یک دوره المپیک بدست می آورد و رکوردها را به نام خودش به ثبت می رساند.

مایکل فلپس جوانی با انگیزه های فراوان در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک های پیش رویش فوق العاده ظاهر شد و در المپیک 2008 پکن تمامی 8 طلای رشته شنا را بدست آورد و دوباره شگفتی ساز شد. اما بعداز المپیک 2012 لندن که 4 مدال طلا و نقره را بدست آورده بود تصمیم به خدافظی از دنیای شنا کرد.

به گفته ی خودش و اطرافیانش بعداز خداحافظی از دنیای ورزش حرفه ای دوچار سردرگمی و احساس پوچی در زندگی به وی دست داده بود به شکلی که در سال 2014 بدلیل سرعت غیرمجاز و رانندگی در حالت مستی توسط پلیس آمریکا دستگیر شد. اما با کمک دوستانش دوباره روحیه خود را بدست آورد و توانست بعداز درخشش دوباره در المپیک برزیل با 5 طلا و یک نقره از دنیای حرفه ایی شنا با چشمانی اشکبار خداحافظی کرد و به دوران افسانه ایی خودش پایان داد. حالا مایکل با 28 مدال در ادوار مختلف المپیک ها بعنوان پرافتخار ترین ورزشکار این رقابت ها شناخته می شود.

افتخارات مایکل فلپس

بازی های المپیک

  • 23 مدال طلا در ماده های مختلفی مانند 100 متر و 200 متر پروانه، 200 متر و 400 متر مختلط و ماده های آزاد و امدادی
  • 3 نقره در رشته های 100 متر و 200 متر پروانه، 4 در 100 متر امدادی
  • 2 برنز در 200 متر آزاد و 4 در 100 متر آزاد

رقابت های جهانی

  • 17 طلا در رشته های مختلفی مانند 100 متر و 200 متر پروانه، 200 متر و 400 متر مختلط و ماده های آزاد و امدادی
  • سه نقره در رشته های 100 متر پروانه و 4 در 200 متر آزاد

رقابت های قهرمانی اقیانوس آرام

  • 8 طلا در رشته های مختلف از سال های 2002 تا 2006
  • 3 نقره در رشته های 200 متر پروانه، 4 در 20 متر آزاد و 200 متر کرال پشت در سالهای 2002 و 2006
  • شکستن رکوردهای 2000 ساله در شنای 200 متر قورباغه
  • شکستن رکورد های 400 متر انفرادی و آزاد، 200 متر و 400 متر آزاد، 4 در 200 متر آزاد و 4 در 100 مختلط در بازی های المپیک پکن

منبع: ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : مجری ویکی اسپرت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *