مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور مصادف با 25 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور

سال ۱۷۳۵

اولین دسته از مهاجران سفیدپوست اروپایی که برای اقامت دائم در آمریکا به آن سرزمین آمده بودند در ایالت امروزی میسوری به طور همیشگی سکونت اختیار کردند و به این ترتیب اولین قدم برای تشکیل یک کولونی سفیدپوست در میسوری برداشته شد. میسوری روز ۱۸ فوریه ۱۵۴۱ میلادی توسط هرناندو دسوتو کشف شده بود.

سال ۱۷۷۲

شارل فوریر فیلسوف و جامعه شناس و سوسیالیت معروف فرانسوی در بزانسون متولد شد.

سال ۱۷۸۱

اتحاد بیطرفانه مسلح که یکی از مهمترین اتحادیه های سیاسی و نظامی اروپا در قرن هجدهم میلادی محسوب میشود به همت ورژن وزیر خارجه فرانسه علیه انگلستان تشکیل شد. در این اتحادیه، روسیه، دانمارک، پروس، سوئد، هلند، پرتغال و اتریش شرکت داشتند و تعهد کرده بودند که به هیچ عنوان و در هیچ جنگی به کمک انگلستان نروند. این اتحادیه بزرگترین عامل شکست انگلیس از استقلال طلبان آمریکا بود.


شاید دوست داشته باشید

هنگام خرید ماشین دست دوم به چه چیزهایی توجه کنیم؟ / ویکی ووکهنگام خرید ماشین دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرآیند خرید ماشین خیلی پیچیده است و نیاز به صبوری زیاد و کسب اطلاعات کافی درباره­ی خودرو مورد نظر است. حال اگر شما بخواهید برای خرید ماشین دست دوم اقدام کنید…

 


سال ۱۸۲۵

اوروگوئه یکی از ممالک مستقل امروز آمریکای جنوبی ،استقلال خود را به دنیا اعلام کرد و به این ترتیب دوران تسلط سیصد ساله اسپانیا بر این سرزمین شرقی آمریکای لاتین پایان یافت.

سال ۱۸۵۵

سلطنت تزار آلکساندر دوم جانشین امپراطور متوفی آن کشور تزار نیکلای اول آغاز گردید.

سال ۱۹۰۸

هانری بکرل فیزیسین بزرگ فرانسوی در قرن نوزدهم میلادی پس از ۵۶ سال زندگی بدرود حیات گفت. وی کاشف خاصیت تشعشع رادیو اکتیویته بود و این کشف، پس از اکتشاف رونتگن درباره اشعه ایکس اتفاق افتاد.

سال 1941

ایران به اشغال نیروهای نظامی روس و انگلیس درآمد. پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، اما به دلیل گستردگی مرز ایران با اتحاد جماهیر شوروی و درگیری با آلمان این بی‌طرفی ناپایدار بود. اینچنین بود که در روز ۳ شهریور ۱۳۲۰ ارتش متفقین به بهانهٔ حضور جاسوسان آلمانی وارد خاک ایران شد.

سال ۱۹۵۱

سینکلر لوییس یکی از برجسته ترین داستان سرایان ایالات متحده آمریکا در قرن بیستم میلادی، پس از ۷۶ سال زندگی بدرود حیات گفت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *