مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد مصادف با 7 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد

سال ۱۳۰۴

بوکاجیو فرانسیسکوپتر ارک، شاعر و ادیب بزرگ ایتالیای قرن چهاردهم میلادی در آرزو متولد شد.

سال ۱۶۴۱

آنتوان واندیک، نقاش و هنرمند فلاماندی در قرن هفدهم میلادی، پس از ۴۲ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۷۵۹

ویلیام ویلبر فورس، سیاستمدار و نوعدوست معروف انگلیسی در شهر هول به دنیا امد. بر اثر اقدامات او بود که روز ۲۴ سپتامبر ۱۸۰۷ میلادی برده فروشی در انگلستان ممنوع شد.

سال ۱۷۷۴

رابرت کلایو، سیاستمدار و شخصیت برجسته سیاسی و استعماری انگلستان در قرن هجدهم به علت اعتیاد به تریاک و جنونی که بر او عارض شده بود خودکشی کرد.

سال ۱۷۹۴

مزرعه داران پنسیلوانیا علیه وضع مالیات در رابطه با نوشیدنی های الکلی قیام کردند.

سال ۱۸۰۷

نخستین کشتی بخار جهان سفر خود را میان نیویورک و البانی اغاز کرد.

سال ۱۸۷۰

الکساندر ایوانویچ کوپرین، نویسنده روسیه در شهر کوچکی به نام ناروچاتا متولد شد. ایام کودکی او به فقر و فلاکت گذشت و بعد از یک دوره اقامت در یتیم خانه به مدرسه نظامی رفت و چون به داستانسرایی پرداخت او را از نظام بیرون کردند و او یکسره به ادبیات روی آورد.

سال ۱۹۰۲

فاجعه آتشفشانی کوه پهله در مارتینیک اتفاق افتاد و در این رویداد ۴۰ هزار نفر سکنه شهر سن پیر که در دامنه این کوه قرار داشت کشته شدند.

سال ۱۹۱۹

کنگره معروف ارزروم تشکیل شد.

سال ۱۹۳۶

سلطنت ملک فاروق اول، آخرین پادشاه مصر بعد از مرگ پدرش ملک فوآد اول آغاز شد. وی بعد از ۱۷ سال سلطنت، روز ۲۶ ژوییه ۱۹۵۳ میلادی در جریان کودتای نظامی مصر از سلطنت خلع شد و روز ۱۷ مارس ۱۹۴۵ میلادی بدرود حیات گفت.


شاید دوست داشته باشید

سیستم تعلیق چیست؟ / ویکی ووکسیستم تعلیق چیست؟

سیستم تعلیق در خودروها، مجموعه ایی است از جرم فنربندی شده، فنر، کمک فنر که وظیفه ی مهم نوسان گیری و ارتعاشات ناشی از سطوح ناهموار جاده و…


سال ۱۹۶۰

سرزمین ساحل عاج به کسب استقلال توفیق یافت.

سال ۱۹۶

۴ نیروی هوایی ترکیه مواضع رومیان را در قبرس بمباران کرد.

سال ۱۹۶۶

در شهر لانزینگ ایالت میشیگان، قیامهای نژادپرستانه ای به وقوع پیوست.

سال ۱۹۷۵

گمرک شهر جلفای آذربایحان در ایران آتش گرفت. در این آتش سوزی ده ها هزار تن کالا طعمه حریق شد و آتش سوزی پس از ۲۴ ساعت به کمک آتش نشان های اتحاد جماهیر شوروی وقت خاموش شد.

سال ۱۹۷۶

سفینه فضایی وایکینگ-۲ راهی مدار سیاره مارس یا مریخ شد.

سال ۱۹۸۱

روزنامه واشنگتن استار پس از ۱۲۸ سال انتشار خود را متوقف کرد.

سال ۱۹۸۲

به دنبال حمله تروریستی ۲ تبهکار ارمنی وابسته به آسالا در فرودگاه اسن بوغای آنکارا، ۸ تن کشته و ۷۲ تن دیگر مجروح شدند.

سال ۱۹۹۰

به دنبال اشغال کویت از سوی عراق، امریکا عملیات سپر صحرا را آغاز کرد.

سال ۱۹۹۸

به دنبال وقوع ۲ انفجار خونین تروریستی در سفارتخانه های امریکا در پایتختهای کنیا و تانزانیا، ۲۲۴ تن کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *