چاواپ و خواص آن

چاواپ و خواص آن / ویکی ووک

گیاه چاواپ یکی از گیاهان دارویی است که در این مطلب می خواهیم خواص آن را بررسی کنیم، این گیاه در درمان هرپس بسیار نافع است و در طب سنتی به نام های هاوارد و چاشن معروف می باشد. در ادامه بیشتر با این گیاه آشنا می شویم. همچنین ما در مطالب قبل درباره‌ی برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون آناغالیس، مامیران و ریشه زامور صحبت کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه بالاتر ببرید.

مشخصات گیاه چاواپ

چاواپ گیاهی است از خانواده ی سنا Leguminosae، یک ساله که بلندی آن حدود یک متر است. برگ های آن مرکب از شش تا ده برگچه ی صاف با بوی متعفن می باشد که هر برگچه دو تا هفت سانتی متر طول دارد. گل هایش زردرنگ است. میوه ی آن غلافی است به طول ده تا دوازده سانت یمتر که بیست تاسی دانه ی سبز رنگ در آن قرار دارد. این گیاه در بلوچستان ایران و نیز در هندوستان می روید.

 

چاواپ و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

مهندسی صدا چیست؟ / ویکی ووکمهندسی صدا چیست؟

صدا (Audio) یکی از رشته هایی است که تدریس آکادمیکی وسیعی نداشته و ندارد. ایران از قدیم الایام تا کنون یکی از قطب های علمی جهان بوده است و هرساله تعداد زیادی دانشجو…

 


خواص چاواپ

آب جوشانده ی آن را بنوشید. مسهل و ضدهرپس است، برای رفع ترشحات مفرط سفید سوزاکی مهبل مؤثر می باشد. تازه ی آن را له کرده و به صورت خمیر درآورید و روی زخم ها و جراحت ها ضماد کنید، بهبودی حاصلمی شود. اگر آن را روی محل گزیدگی حشرات بگذارید نافع است و اگر روی پیشانی گذارده شود سردرد را تسکین می دهد.

آب جوشانده ی آن را بنوشید. تب بر است و برای معالجه ی دل درد و رفع اسهال مفید می باشد. آن را بکوبید و با کوبیده ی برگ های تازه ی آن مخلوط کرده و ضماد کنید. برای التیام جرب و خارش پوست نافع است.

نظر شما در رابطه با این گیاه مفید چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *