از خواص درمانی گل انگشتانه چه می دانید؟

از خواص درمانی گل انگشتانه چه می دانید؟ / ویکی ووک

 در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم . در این پست سراغ گیاه گل انگشتانه می رویم. گل انگشتانه  گیاهی سمی از خانواده بارهنگ و بومی غرب اروپا است. اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی گل انگشتانه داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات گل انگشتانه

 

از خواص درمانی گل انگشتانه چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

گل انگشتانه گیاهی دوساله با گل های واژگون و زیبا  به رنگ های بنفش ، صورتی و سفید رنگ می باشد .گل انگشتانه با نام علمی  Digitalis purpurea دارای ماده دارویی مشهور دیجیتالین است . این دارو که برای بیماری های قلبی استفاده می شود از برگ های این گیاه استخراج می شود.


شاید دوست داشته باشید

آبرون کبیرآبرون کبیر و خواص آن

آبرون کبیر ، گیاهی است علفی یا نیمه علفی و چند ساله که ارتفاع ساقه گل دهنده ی آن بیست تا سی سانت است و دارای خواص…

 


خواص درمانی گل انگشتانه

 

از خواص درمانی گل انگشتانه چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

خواص درمانی این گیاه مربوط به وجود گلیکوزیدهایی مثل  digitoxin و digoxin می باشد . نکته مهم در مورد مصرف این گیاه این است که حتما باید با تجویز پزشک انجام شود . در صورت اشتباه در مصرف این گیاه مشکلات قلبی جدی عارض می شود که تهوع ، دل پیچه و گلودرد را به همراه دارد . پس هیچ گاه به صورت خودسرانه از این گیاه استفاده نکنید.

از جمله خواص درمانی گل انگشتانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ادرارآور – از خواص درمانی این گیاه مدر بودن آن است . افرادی که به مشکلات ادراری برخورد می کنند می توانند از برگ این گیاه استفاده کنند.
  • ذات الریه – از خواص درمانی این گیاه می توان به بهبود شرایط بیماران مبتلا به ذات الریه اشاره کرد .در دست نوشته های طبیبان یونانی نیز به این خاصیت گل انگشتانه اشاره شده است .
  • نارسایی قلبی – از جمله خواص درمانی این گیاه کاهش نارسایی های قلبی است .از توصیه های زکریای رازی به پزشکان استفاده از این گیاه در مورد مشکلات قلبی است .
  • سل – از دیگر خواص درمانی این گیاه می توان به بهبود و کاهش اثرات بیماری سل اشاره کرد . افرادی که دچار بیماری سل شده اند می توانند زیر نظر پزشک نسبت به مصرف این گیاه اقدام کنند .
  • روماتیسم – از خواص درمانی این گیاه استفاده از ضماد برگ این گیاه برای درمان روماتیسم است . البته همانطور که گفته شد باید این کار زیر نظر پزشک انجام شود .
  • بزرگ شدن بافت ها – از جمله خواص درمانی این گیاه این خاصیت است. پزشکان یونانی کشف کردند که گل انگشتانه می تواند ازبزرگ شدن بافت ها جلوگیری کند . این بیماری در اثر مصرف بیش از حد سلول ها از آب و مواد غذایی ایجاد می شود که در اثرآن بافت ها دچار تورم می شوند.

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “از خواص درمانی گل انگشتانه چه می دانید؟

  1. خیلی خوبه در مورد گیاهان دارویی مطلب در سایت دارید .. حتما برای تاکید بیشتر عوارض مصرف رو بزارید

  2. به بقیه هم پیشنهاد میکنم این سایت رو دنبال کنن
    طراحی سایت خوبی دارید موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *