مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد مصادف با 6 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد

سال ۱۵۱۶

ماری تودور معروف به ماری خون آشام، فرمانروای مشهور انگلستان در قرن شانزدهم میلادی در گرینویچ قدم به عرصه وجود گذاشت.

سال ۱۶۳۷

ایبین جانسون، یکی از ادبای معروف انگلیس در دوران سلطنت ملکه الیزابت اول بعد از ۶۴ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۷۲۶

امپراطوری المان و امپراطوری روسیه علیه امپراطوری عثمانی متحد شدند.

سال ۱۷۳۶

فارنهایت، ریاضیدان و فیزیسیین نامدار پروسی و اولین مخترع میزان الحراره، بعد از ۵۰ سال زندگی بدرود حیات گفت.

سال ۱۸۰۴

توقیف دسته جمعی ناوگانهای تجارتی فرانسه و هلند که در بنادر مختلف انگلستان لنگر انداخته بودند، توسط نیروی دریایی آن کشور آغاز شد.

سال ۱۸۲۴

سیمون بولیوار، انقلابی معروف آمریکای لاتین در جنگ پرو اسپانیائیها را شکست داد.

سال ۱۸۲۵

بولیوی از اسپانیا مستقل شد.

سال ۱۸۳۲

خورشید بانو ناتوان، شاعر شهیر آذربایجانی در شهر شوشا دیده به جهان گشود.


شاید دوست داشته باشید

چگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟ / ویکی ووکچگونه شربت بهارنارنج درست کنیم؟

بهانارنج شکوفه های درخت نارنج است که در صنعت عطر سازی نیز کاربرد دارد این گیاه…


سال ۱۸۶۸

پل لویی شارل کلودل، سیاستمدار و نویسنده معروف فرانسوی در شهر ایزن قدم به عرصه وجود گذاشت.

سال ۱۸۷۷

برای اولین بار در تاریخ نجوم و ستاره شناسی اعلام شد که در کره مریخ، آثاری دال بر وجود حیات و زندگی دیده شده است.

سال ۱۸۹۸

بوریس نیکلایویچ زاخودر یکی از برجسته ترین ایرانشناسان و مستشرقین روس در ده کوچکی به نام باکی در استان گورکی متولد شد.

سال ۱۹۴۵

آمریکا به شهر هیروشیمای ژاپن بمب اتمی پرتاب کرد. در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراطوری ژاپن ۲ حمله اتمی انجام گرفت. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله بعد از بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. پس از این دو بمباران، دولت ژاپن تسلیم شد.

سال ۱۹۵۹

اوتو هان، فیزیکدان و دانشمند بزرگ آلمانی در قرن بیستم میلادی پس از ۷۰ سال زندگی درگذشت. از نتایج تحقیقات وی شکسته شدن هسته اتم و آغاز عصر اتم بود.

سال ۱۹۶۰

کوبا، تمامی سرمایه های آمریکائیان را در کشور ملی اعلام کرد.

سال ۱۹۶۲

جزیره کوچک جامائیکا از جزایر معروف و مهم دریای کارائیب که قبلا جزء مستعمرات بریتانیای کبیر بود، به صورت یک کشور آزاد، استقلال یافت.

سال ۱۹۶۹

اولین دوره کنکور سراسری در ایران توسط وزارت علوم برگزار گردید.

سال ۱۹۷۳

امیرعباس هویدا نخست وزیر وقت ایران، به دعوت الکسی کاسیگین نخست وزیر وقت اتحاد جماهیر شوروی در رأس هیاتی عازم مسکو شد.

سال ۱۹۸۸

قریب به ۱۵ روز پس از قبول اتش بس از سوی ایران، حکومت عراق اقدام به پذیرش متقابل آتش بس نمود. اما یک روز پس از گذشت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران، حکومت بغداد اقدام به بمباران نیروگاه اتمی بوشهر کرد. در ادامه، در ۳۱ تیرماه، عراق ناگهان حمله گسترده خود را به خاک ایران آغازنمود و قصد داشت تا بار دیگر خرمشهر را اشغال کند اما ناکام ماند.

سال ۱۹۹۷

یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۴۷، به هنگام فرود در فرودگاه گوآم سقوط کرد و ۲۲۸ سرنشین آن کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *