برای درمان زگیل چه باید کرد؟

برای درمان زگیل چه باید کرد؟ / ویکی ووک

زگیل یک ضایعه پوستی موضعی است که از طریق ویروسی از خانواده پاپیلوویروس انسانی (HPV) ایجاد می شود. این ضایعه اصولا بر روی دست و پا رشد میکند اما ممکن است در تمام نقاط بدن انسان رشد کند و همانطور که می دانید واگیر دار است. اماجای نگرانی نیست زیرا می توانید با راهکارهای طبیعی و با استفاده از طب سنتی به راحتی این ضایعه پوستی را از بین ببرید. در ادامه راه های درمان زگیل را بررسی خواهیم کرد.

درمان زگیل در طب سنتی

همانطور که گفتیم زگیل واگیر دار است و بمحض به وجود آمدن آن باید به دنبال درمان آن باشید، در این بین برخی از افراد به راه های طبیعی و سنتی برای رفع بیماری و ناراحتی ها خود علاقه دارند از همین رو برخی راه های طبیعی از بین بردن زگیل را بررسی می کنیم:

استفاده از سرکه سیب در درمان زگیل

 

برای درمان زگیل چه باید کرد؟ / ویکی ووک

 

سرکه سیب یکی از مواد بسیار مفید در درمان زگیل می باشد، البته این نکته را باید متذکر شد که این روش بسیار دردناک است. در این روش باید هر روز به مدت 2 الی 3 هفته ناحیه درگیر را با سرکه سیب بشویید.


شاید دوست داشته باشید

آیا آب یخ ضرر دارد؟ / ویکی ووکآیا آب یخ ضرر دارد؟

از نظر طب سنتی یخ، سودازا است و آبی که یخ در آن انداخته شود، سودازا شده و خون را غلیظ می کند و علاوه بر آن…


استفاده از زردچوبه در درمان زگیل

زردچوبه یکی از ادویه های بسیار پرکاربرد و مفید است که در درمان زگیل نیز به کار می رود. این ادویه مستقیم روی ویروس های HPV تاثیر می گذارد و باعث درمان زگیل می شود.

استفاده از سیر و ویتامین E در درمان زگیل

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای رفع زگیل از آن استفاده کنید ترکیب سیر و ویتامین E است، برای از بین بردن زگیل با این روش باید محل مبتلا شده را هر روز به روغن ویتامین E آغشته کنید و هر 48 یکبار سیر له شده را روی آن بگذارید و این کار را تا رفع کامل انجام دهید.

استفاده از کرچک برای درمان زگیل

 

برای درمان زگیل چه باید کرد؟ / ویکی ووک

 

استفاده از روغن و تخم کرچک یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن زگیل مخصوصا زگیل های تناسلی است، برای از بین بردن زگیل با این روش باید روزی سه مرتبه از آن استفاده کنید. برای رفع بوی بد آن نیز می توانید آن را با روغن نعنا مخلوط کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای کودکان ممنوع می باشد. ترکیب تخم کرچک با عسل نیز راهکار مناسبی برای درمان زگیل می باشد، عسل را با تخم کرچک( این تخم رویه ای چوب مانند دارد و باید شکسته شود تا بتوان از ماده چرب داخل آن استفاده کرد ) مخلوط کرده و پمادی را که از این ترکیب بدست می آید را روی زگیل بمالید.

زگیل یک ضایعه بسیار آزار دهنده و واگیر دار است، شما برای درمان آن چه راهی را پشنهاد می کنید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *