هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟

هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟ / ویکی ووک

در چند روز اخیر شاهد بودیم که آلودگی هوا باعث تعطیلی پایخت شده است و این مورد در کشور ما بسیار بحث جدی است. متاسفانه سالهاست که آلودگی هوا بسیاری از شهرهای بزرگ را فراگرفته است و برای رفع آن نیز تدابیری اندیشیده نشده است و از آنجایی که با توجه به مشغله های زندگی نمیتوان از آن فرار کرد بنابراین شاید بهترین کار رعایت برخی نکات است که میتواند ضرر کمتری به بدن انسان وارد کند. ما در مطالب قبل غذاهای مضر و مفید در هنگام هوای آلوده را بررسی کرده بودیم، در این مطلب به موادغذایی مفید که میتوانید در هنگام آلودگی هوا بخورید تا ضرر کمتری به بدن برسد اشاره می کنیم.

مواد غذایی مفید هنگام آلودگی هوا

 

هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

کلم بروکلی

بر اساس مطالعات گسترده کلم بروکلی در مقابله با آلودگی‌ هوا به شما کمک می کند. مهم نیست که شما این خوراکی را به چه شکلی مصرف کنید، بلکه مهم این است که در آلودگی هوا آن را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار بدهید.

زنجبیل

 اگر با مزه تند آن مشکلی ندارید، زنجبیل را دست کم در قالب چاشنی به خوراکی‌هایتان اضافه کنید به ویژه در روزهای آلوده. ترکیب گیاهی زنجبیل کمک می‌کند سیستم آدرنالین شما سالم بماند و توانایی بدن را برای مقاومت در برابر عوامل مختلف از جمله آلودگی هوا بالا می‌برد.

خوراکی‌های غنی از منیزیم

 منیزیم توانایی طبیعی دفاعی بدن را ارتقا می‌دهد و عملکرد مجرای تنفسی در ریه‌ها را بهبود می‌بخشد که در پی آن نفس کشیدن راحت‌تر می شود. بادام‌ معمولی و بادام هندی از جمله منابع غنی منیزیم است.


شاید دوست داشته باشید

سکته مغزی چیست؟ / ویکی ووکسکته مغزی چیست؟

سکته مغزی عبارت است از قطع کامل جریان خون به قسمتی از مغز. خون، مواد غذایی و اکسیژن را به مغز می‌­رساند. عدم خون­رسانی به مغز سبب آسیب یا تخریب سلول­‌های مغزی می‌­شود، لذا…


تخم کتان

 اسید چرب امگا3 بدن شما را به شکل فوق‌العاده‌ای در برابر آلودگی هوا مقاوم می‌کند و در عین حال فواید بسیار دیگری نیز دارد.

 

هنگام آلودگی هوا چه بخوریم؟ / ویکی ووک

 

مواد غذایی غنی از ویتامین C

ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای مبارزه با اثر مخرب آلودگی هوا محسوب می‌شود. بهترین منابع غذایی این ویتامین فلفل دلمه‌ای، مرکبات، کیوی، کلم، گوجه فرنگی و نخود فرنگی است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *