خوردن سیر چه خاصیت دارد؟

خوردن سیر چه خاصیت دارد؟ / ویکی ووک

سیر گیاهی از تیره‌ آلیوم (پیاز) محسوب می شود . از راسته مارچوبه‌سانان از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان و سرده والک است که دارای خواص زیادی است که در مطالب قبل برخی از آن ها را بررسی کردیم. در این مطلب میخواهیم به فواید خوردن سیر اشاره کنیم.

خواص خوردن سیر

سیر گیاهی غنی از انواع ویتامین ها و موادمغذی چون:

  • فولیک اسید
  • ویتامین C
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • پتاسیم
  •  مقدار کمی روی
  • ویتامین‌های B1 , B2, B3

است.

 

خوردن سیر چه خاصیت دارد؟ / ویکی ووک

 

این گیاه مفید سرشار از منگنز است و مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. سیر ترکیبی به نام آلیسین دارد که بوی سیر نیز به دلیل وجود این ماده است؛ آلیسین در دستگاه گوارش جذب و وارد بدن می‌شود و تاثیرات مثبت بسیاری بر سلامت بدن می گذارد.


شاید دوست داشته باشید

زنیان و خواص آن / ویکی ووکزنیان و خواص آن

زنیان طبیعتی گرم و خشک دارد و ۴ تا ۶ درصد آن نیز اسانس روغنی فرار، تیمول، سیمن، دیپانتن، آلفا. پی نن تشکیل داده اند و دارای خواص بی شماری همچون …


خوردن سیر برای چه بیماری هایی مفید است؟

سیر بسیار کم کالری است، سیر دارای ۴۲ کالری،۸/۱ گرم پروتئین و۹ گرم کربوهیدرات است. و بسیار مغذی می باشد، اگر روزی یک حبه سیر بخورید بسیار برای سرماخوردگی مفید است و تحقیقات نشان می دهد، کسانی که از این ماده غذایی استفاده کرده بودند ۶۳‌درصد در کنترل سرماخوردگی موفق بودند.

درمان فشار خون بالا با خوردن سیر

سیر به‌عنوان یک مکمل خوراکی می تواند در درمان فشار خون بالا بسیار موثر باشد.

 

خوردن سیر چه خاصیت دارد؟ / ویکی ووک

 

مبارزه با آلزایمر با خوردن سیر

سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ هایی است که از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بر اساس تحقیقات دانشمندان، دوز بالای سیر به‌عنوان مکمل غذایی، موجب افزایش آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود. ترکیبات گوگردی که در سیر وجود دارد، در دوزهای بالا می تواند اعضای بدن را از آسیب های ناشی از فلزات سنگین سمی محافظت کند و همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم سیر از بدن در برابر آلودگی ها محافظت می‌کند.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *