چه کنیم تا ناخن ها نشکند؟

چه کنیم تا ناخن ها نشکند؟ / ویکی ووک

خیلی ها اعتقاد دارند که شکننده بودند ناخن ها بدلیل کمبود کلسیم است اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلسیم فقط حدود یک درصد از حجم ناخن را تشکیل می‌دهد، بنابراین در سفتی و سختی ناخن نقشی ندارد و هیچ‌گاه ناخن ها به علت کمبود کلسیم نمی‌شکند. برای تقویت ناخن و استحکام ناخن روش هایی وجود دارد که در ادامه آن راه ها را بررسی مکنیم.

عوامل شکننده ناخن ها

دلایل شکننده بودن ناخن‏ ها ممکن است مسائلی از قبیل: زمینه‎های ارثی، خیس و خشک شدن ناخن توسط مواد قلیایی، کم خونی ناشی از فقر آهن، کاهش روی و استفاده از انواع لاک‏ها و استون یا مانیکور کردن باشد.


شاید دوست داشته باشید

کاپوئرا چیست؟ / ویکی ووککاپوئرا چیست؟

کاپوئرا، هنری رزمی است که با دیدن حرکات و نمایش آنها متوجه فرق عمده آن با سایر ورزش های رزمی می شود. چراکه درکنار حرکات موزون و اکروباتیک، این ورزش پر است از…

 

 


راه های تقویت ناخن ها

برای تقویت ناخن ها می‌توانید از روغن‌هایی مثل زیتون، نارگیل، آووکادو و هسته انگور استفاده کنید. به این منظور روغن ها را شب و قبل از خواب استفاده کنید. برای حفظ استحکام ناخن ها، هنگام کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید. برای این کار از دستکش های دولایه که لایه زیری( لایه ای که در تماس با دست است) نخی است، استفاده کنید. دستکش پلاستیکی باعث عرق کردن دست و در نتیجه شکننده تر شدن ناخن می شود.

 

چه کنیم تا ناخن ها نشکند؟ / ویکی ووک

 

نکاتی برای تقویت ناخن ها

به فکر درمان کم خونی خود باشید. یکی از علت های شکننده بودن ناخن، کم خونی ناشی از فقر آهن است.از لاک و استون کمتر استفاده کنید. البته خود لاک به تنهایی مشکل ساز نیست. بلکه معمولا لاک پاک کن ها باعث شکنندگی ناخن می شود. علت آن هم این است که موقع پاک کردن لاک، چربی و آب هم از سطح ناخن پاک می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *