طریقه‌ی صحیح بخور کردن چگونه است؟

طریقه‌ی صحیح بخور کردن چگونه است؟ / ویکی ووک

بخور کردن یکی از راه های سالم نگه داشتن پوست صورت است و دارای خواص بسیار است که دراین مطلب میخواهیم آن ها را بررسی کنیم و طریقه‌ی درست بخور کردن چگونه است.

فواید بخور کردن

 

طریقه‌ی صحیح بخور کردن چگونه است؟ / ویکی ووک

 

بخوردادن پوست باعث می شود هر نوع مواد ناخالص، آلودگی ، خاک و گرد و غبار از سوراخ های آن بیرون بیاید. در حقیقت، با بخور دادن صورت، پوست شما سفیدتر می شود و لب هایتان نیز به علت بهبود جریان خون در صورت، خوش رنگ تر می شود. حرارت حاصل از بخار می تواند جریان خون را در پوست افزایش دهد که این موضوع نیز به نوبه خود موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و انتقال مواد مغذی به آن می شود.

برای بخور دادن صورت، به گیاهان درمانی، یک ظرف آب جوش و یک حوله نرم نیاز دارید.


شاید دوست داشته باشید

انجدانانجدان و خواص آن

انجدان گیاهی است به ارتفاع ۲ تا ۲٫۵ متر است و دارای ریشه ای ضخیم و محتوی شیره ای شیری رنگ با بوی قوی، ساقه ای ضخیم و استوانه ای و گل های آن زرد رنگ که برای تقویت قوای جنسی از آن استفاده میکنند. این گیاه دارای فواید بسیار دیگر همچون …

 


مواد مفید برای بخور کردن

برخی گیاهان دارویی برای بخور کردن خاصیت بیشتری دارند برخی از این گیاهان دارویی عبارتند از:

  • ترکیب بابونه و گل همیشه بهار برای پوست های حساس
  • ترکیب نعناع هندی، استوقودوس، ترنج و گل همیشه بهار برای پوست های خشک
  • ترکیب روغن چای، استوقودوس، بابونه و گل رز برای پوست های چرب

طریقه‌ی صحیح بخور کردن

 

طریقه‌ی صحیح بخور کردن چگونه است؟ / ویکی ووک

 

 

مقداری از گیاهان درمانی را که گفتیم را در یک قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا سریع به جوش آید. اجازه دهید که پس از جوش آمدن، هشت دقیقه بجوشد. گیاهان را به همراه آب جوش در یک کاسه بزرگ چینی بریزید. ابتدا صورت خود را با آب بشویید. سپس یک حوله بزرگ بردارید و روی سر خود بیندازید به طوری که از خروج بخار جلوگیری شود. صورت خود را به اندازه 10 تا 15 سانتی متر از ظرف بالاتر نگه دارید تا پوست صورت نسوزد.

حدود 10 دقیقه در این حالت بمانید تا زمانی که بخار از بین برود و آب گرمای خود را از دست بدهد. حوله را کنار بگذارید و پوست خود را با آب ولرم بشویید. سپس به منظور افزایش گردش خون، با دست های تمیز پوست صورت خود را ماساژ دهید. در آخر، با یک حوله یا پارچه بسیار لطیف و تمیز، به آرامی و با حالت ضربه ای پوست خود را خشک کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *