آیا خوردن تکه های یخ باعث کاهش وزن می شود؟

خوردن تکه های یخ

در سال‌های اخیر روش‌های بی‌شماری برای کاهش وزن پیشنهاد شده‌است که برخی از آنها مثل خوردن کربوهیدارت  را میتوانید در همین سایت دنبال کنید. گاه برخی روش‌ها، بدون آن که کارایی آنها اثبات یا نفی شده باشد، برای مدتی فراگیر می شود و تعداد زیادی از افراد به آنها روی می‌آورند؛ خوردن تکه های یخ یکی از این روش‌هاست. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که آیا کمک میکند و اگر کمک میکند چگونه باعث کاهش وزن میشود.

آیا خوردن تکه های یخ باعث کاهش وزن میشود؟

همانطور که در بالا گفته شد روش خوردن تکه‌های یخ برای کاهش وزن که این روزها هواداران زیادی در میان زنان و دختران جوان پیدا کرده، به این صورت است که فرد هر روز به شکل منظم و مستمر، یک تکه کوچک یخ می‌خورد، بدون آن که تغییری در رژیم غذایی خود به وجود آورد. و باید گفت که وقتی کارکرد یخ در بدن را مشاهده میکنیم میبینیم که واقعا این تئوری درست به نظر میرسد و یکی از راه های کاهش وزن خوردن تکه های یخ از اما اینکه چگونه و با چه کارکردی در ادامه بررسی میکنیم.

خوردن تکه های یخ

چگونه با خوردن تکه های یخ وزن کاهش پیدا میکند؟

خوردن یخ سه کارکرد دارد که به گفته این افراد می‌تواند به کاهش وزن اضافی و رسیدن به وزن مطلوب کمک کند.

خوردن تکه های یخ باعث سوزاندن کالری می شود

با خوردن هر ماده غذایی سرد، بدن باید مقداری کالری بسوزاند تا بتواند این ماده خوراکی منجمد را ذوب کند و دمای آن را به دمای مناسب که جسم به آن عادت کرده است، برساند.

خوردن تکه های یخ باعث بالا بردن سوخت و ساز و تولید انرژی می شود

خوردن تکه‌های یخ  میانگین سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. بالا رفتن سوخت و ساز موجب تولید انرژی بیشتر در بدن، از طریق مصرف غذاهای هضم شده در سیستم گوارش و تبدیل آنها به انرژی می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز در کاهش وزن افراد نقش بسیار مهمی دارد.

خوردن تکه های یخ باعث مصرف 160 واحد کالری می شود

مصرف یک لیتر آب، به شکل تکه‌های یخ، می‌تواند مصرف حدود 160 واحد کالری را در پی داشته باشد. این مقدار مصرف کالری معادل چندین کیلومتر دویدن است.

خوردن تکه های یخ

آیا خوردن تکه های یخ ضرر دارد؟

با وجود فواید ذکر شده، باید توجه کرد که زیاده ‌روی در مصرف تکه‌های یخ برای دستیابی به نتیجه بهتر و کاهش مقداربیشتری از وزن اضافی، مشکلات جدی در پی خواهدداشت. افتادن دندان‌ها یکی از این عوارض جانبی زیاده‌روی در خوردن یخ است. افزایش دمای بدن نیزدر برخی موارد می‌تواند به برخی ارگان‌های جسم، آسیب جدی بزند.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *