کربوهیدرات های مفید برای کاهش وزن

کربوهیدرات های مفید

بیشتر افرادی که قصد دارند وزنشان را کاهش دهند و رژیم غذایی می گیرند، هر نوع کربوهیدراتی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند. هرچند مصرف نان سفید، پاستای سفید و شیرینی، در روند کاهش وزن اختلال به وجود می آورد اما همه انواع کربوهیدرات  ها مضر نیست. با حذف کامل این گروه غذایی ناخواسته میوه ها، سبزی و غلات را نیز حذف خواهید کرد. این در حالی است که کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و همچنین عملکرد مغز لازم است. در این پست میخواهیم به کربوهیدرات های مفید برای بدن بپردازیم.

کربوهیدرات های مفید

بعضی از کربوهیدرات ها هستند که با مصرف آن نه تنها انرژی شما تأمین می شود بلکه وزنتان نیز کاهش می یابد و در طول روز احساس سیری خواهید کرد.

جو دوسر

 

کربوهیدرات های مفید

 

جو دوسر غنی از فیبر قابل حل است، از این رو پس از مصرف به آرامی حل می شود و برای مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف جو دوسر چربی های دور شکم را آب می کند. این چربی ها علاوه بر دور شکم اطراف ارگان های مهم دیگر مانند قلب نیز تراکم پیدا می کند.

بلغور گندم

 

کربوهیدرات های مفید

 

هر نیم پیمانه این غله حاوی ۵گرم فیبر چربی سوز است.

لوبیا

 

کربوهیدرات های مفید

 

مصرف لوبیا در کاهش وزن موثر است. علاوه بر این که غنی از فیبر است، پروتئین و آهن نیز دارد و برای ورزشکاران بسیار مفید است.

انواع سبزی

 

کربوهیدرات های مفید

 

کربوهیدرات های رنگی ازجمله کدو،فلفل کدوتنبل، بادمجان، کرفس و …حاوی فیبر،ویتامین،مواد معدنی وآنتی اکسیدان های لازم برای مقابله بارادیکال های آزاداست.

پاستای سبوس دار

 

کربوهیدرات های مفید

 

رژیم اصولی خوردن پاستای سالم رامنع نمی کند.پاستای سبوسدارکه سرشاراز فیبر است ایجاد سیری نیز می کند.

برنج قهوه ای

 

کربوهیدرات های مفید

 

اگر می خواهید به مدت طولانی تری احساس سیری کنید و همزمان چربی نیز لازم دارید، برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. این نوع برنج سرشار از فیبر است.

به امید فردایی روشن.

منابع:  healthnews

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *