دی هیدراته چیست و چه عوارضی دارد؟

دی هیدراته چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

آب یکی از مهمترین عوامل برای سلول های است که باعث می شود زندگی واقعی داشته باشند و از مشکلات رهایی یابند. برای یک تعادل و سلامتی قابل قبول باید ما کاملا هیدراته شویم. اما برخی اوقات بعلت مصرف کم آب بدن دی هیدراته می شود یعنی دچار کمبود آب می شود و این امر عوارضی را در پی دارد که در ادامه می خواهیم این عوارض را باهم بررسی کنیم.

دی هیدراته چیست؟

در حقیقت هر واکنشی بیوشیمی که داخل بدن ما اتفاق می افتد کاملا به کیفیت و ساختار و مقدار آب که سلول ها، بافت ها و اعضای ما دائما دریافت می کنند بستگی دارد. حال اگر بهر دلیلی این آب بوقع به بدن نرسد بدن دی هیدراته می شود و دچار کمبود آب می شود که عوارضی را برای بدن در پی دارد که در ادامه این عوارض را بررسی میکنیم.

 

دی هیدراته چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

دانستنی هایی در باره روغن گیربکس / ویکی ووکدانستنی هایی در باره روغن گیربکس

همانطور که می دانید گیربکس از تعدادی چرخ دنده تشکیل شده که دائما با هم درگیر هستند و حول محور خود می چرخند. طبیعتا برای این که این قطعات…


دی هیدراته شدن مزمن چه عوارضی در پی دارد؟

 

دی هیدراته چیست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

  • هر عضو می تواند تنها مطابق سطحی که هیدراته شده است عمل کند. یعنی ما تنها به اندازه هیدراته شدن بدنمان انرژی لازم داریم.
  • دی هیدراته شدن می تواند در مراحل هضم غذا اختلال ایجاد کند. ما برای ساخت آنزیم و ارسال آن به سراسر بدن به آب نیاز داریم که این آنزیم ها بتوانند غذا را هضم کنند.
  • ما برای دفع مواد زائد از طریق پوست، روده ها، کلیه ها و مثانه نیاز به آب داریم، یک بدن دی هیدراته شده به زحمت می تواند این مواد را دفع کند.
  • همه پیغام ها در بدن از مغز به صورت جریان الکتریکی فرستاده می شوند آب حمل کننده راه های عبور آن الکتریسته می باشند.
  • همه مواد مغذی بدن فقط در آب می توانند به سلول داده شوندو اگر شما دچار دی هیدراته مزمن شوید بدنتان نیازمند آن مواد می باشد.
  • در مرحله متابولیسم بدن، آب مواد مغذی را که ما برای انرژی نیاز داریم، می شکند و استخراج می کند، دی هیدراته مزمن برابر است با خستگی مزمن

کمبود آب در بدن بسیار خطرناک است و ما در مطالب قبل بررسی کردیم که نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است و نحوه‌ی مصرف آب را نیز در همان مطلب توضیح دادیم که توصیه می شود حتما آن مطالب را بخوانید.

بنظر شما برای اینکه بدن دچار دی هیدراته نشود جه کارهایی می شود انجام داد؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت به ما منتقل کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: درمان های سحر آمیز

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *