گیاه شفت و خواص آن

گیاه شفت و خواص آن / ویکی ووک

شفت یکی از گیاهان دارویی است که در نوحی کوهستانی اروپا و آسیای شرقی و ایران می روید، این گیاه در درمان تب های شدید مفید است که در این مطلب می خواهیم با آن بیشتر آشنا شویم. همچنین ما در مطالب قبلی برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، آناغالیس، کاتالپا، لوبلیا و … را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه و تمایل می توانید آن گیاهان دارویی را نیز مطالعه کنید.

آشنایی با گیاه شفت

شفت گیاهی است از خانواده Cornaceae، درختچه ای کوچکی دارد که ارتفاع آن از چهار تا پنج متر تجاوز نمی کند، شاخه های آن ارغوانی صاف، پوست تنه  آن به رنگ قهوه ای و دارای بوی زننده است. برگهای آن بیضی و نوکدار، روی آن سبز و پشت آن سبز کم رنگ و طول برگ یک تا چهار سانتی متر با دمبرگی نسبتاً بلند است که در پاییز به رنگ ارغوانی تیره درمی‌آید. گلهای آن کوچک، میوه  آن گردو بسیار کوچک به قطر پنج تا هشت میلی متر و رنگ آن سیاه است.

 

 

این درختچه پاجوش های فراوانی میدهد و به  سرعت به طور طبیعی تکثیر می شود، از ریشه، پوست و گل آن بوی نامطبوعی استشمام می شود و همچنین در طب سنتی این گیاه را میران نیز می نامند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این گیاه در نواحی کوهستانی اروپا، آسیای شرقی و ایران می روید، در ایران در کوههای شاهو کردستان و ارسباران در جنگلها می روید.


شاید دوست داشته باشید

گریه کردن چه فوایدی دارد؟ / ویکی ووکگریه کردن چه فوایدی دارد؟

گریه کردن با رهاکردن هورمون های خاصی در بدن، استرس را کاهش می دهد. معلوم است که این اتفاق، اثری فوق العاده مثبت روی…

 


خواص گیاه شفت

 

گیاه شفت و خواص آن / ویکی ووک

 

میوه و برگ این گیاه دارای خواص است و در ترکیب شیمیایی این گیاه روغن و کلسیم مالات وجود دارد، اگر میوه‌ی این گیاه را میل بفرماید تب را قطع میکند و اگر برگ خشک آن را نرم بسایید و بر زخم بپاشید و یا تازه آن را بکوبید و ضماد کنید. زخمی که در آن کرم گذاشته باشد را درمان میکند.

نظر شما در رابطه با این گیاه مفید چیست؟ آیا این میوه را در اقلیم خود دیده اید؟ آیا از آن استفاده کرده اید لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *