کاتالپا و خواص آن

کاتالپا و خواص آن / ویکی ووک

کاتالپا یکی از گیاهان دارویی است که دارای گونه های مختلفی است، این گیاه در درمان بیماری های کلیوی بسیار نافع است. در این مطلب میخواهیم خواص این گیاه مفید را باهم بررسی کنیم.

درباره‌ی کاتالپا

 

کاتالپا و خواص آن / ویکی ووک

 

درختی است نسبتاً بزرگ که بلندی آن تا ده متر میرسد. برگهای آن بسیار پهن و بزرگ، دارای رگب رگهای مشخصی، قلبی شکل و نوکتیز است که قطر آن تا بیست متر میرسد و دارای دمبرگ دراز میباشد. گلهای آن کوچک، به صورت گروهی مخروطی شکل در انتهای شاخه گل دهنده بهرنگ سفید پیازی با لکه های ارغوانی ظاهر می شوند. میوه آن غلافی دراز و استوانه ای شکل، نازک به طول حدود بیست سانتی متر و گاهی بیشتر و قطر ۱/۵ – ۱ سانتی متر به شکل جوالدوز یا میخ دراز کلفت است. این درخت در آمریکای شمالی، چین و ژاپن انتشار دارد. در ایران گونه ای از آن به طور زینتی در باغ ها کاشته می شود.

این گیاه در طب سنتی به نام های کتل به , قتالپه و درخت جوالدوز نیز معروف است و خوانده می شود.


شاید دوست داشته باشید

اسارون و خواص آن / ویکی ووکاسارون و خواص آن

گیاهی علفی و چندساله و خیلی کوچک است. این گیاه فقط تا ارتفاع سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای خواص…


خواص کاتالپا

 

کاتالپا و خواص آن / ویکی ووک

 

آب دمکرده  سر شاخه های جوان آن را بنوشید. مقوی و ضدانگل است، برای معالجه  استسقا و بیماری کلیه مؤثر میباشد. ضماد آن برای درمان بیماری های پوستی مانند جرب، جوش و کورک مفید است. خوردن عصاره  تازه  آن برای معالجه  برونشیت و بیماری تورم غیرعادی نسوج دراثر گاز یا هوا یا بیماری مزمن ریه  یعنی تورم بیش از حد طبیعی حفره های هوایی ریه که باعث آسیب دیوارهای حفر ه ها می شود مفید است، مقوی معده و ضد کرم یا انگلی معده می باشد. مالیدن عصاره  آن بر موضع برای معالجه کفگیرک و تحلیل ورم آبسه ها موثر است

به امید فردایی روشن

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *