مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد مصادف با 19 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد

سال ۱۵۳۳

لودویکو آریوس شاعر و منتقد معروف ایتالیایی پس از ۵۹ سال زندگی درگذشت. وی که یکی از ادبای برجسته دوران رنسانس ایتالیاست روز ۲ نوامبر سال ۱۴۷۴ میلادی در رژیو متولد شده بود .از بهترین آثار این شاعر بزرگ رولان خشمگین را که شامل حوادث جنگهای شارلمانی با سارازنها میباشد باید نام برد.

سال ۱۷۲۷

گرای، فیزیکدان و دانشمند معروف انگلیسی جریان برق را کشف کرد. وی بعد از ۶ سال آزمایش و مطالعه درباره الکتریسیته در آن روز موفق شد نیروی برق را در یک مفتول فلزی هدایت کند .قانون جریان برق که معلول دو قطب مثبت و منفی بودند روز ۱۹ سپتامبر ۱۷۲۳ میلادی صورت عمل به خود گرفت.

سال ۱۸۳۳

سنت آنسلم یکی از فلاسفه و متفکرین بزرگ قرون یازدهم و دوازدهم اروپا در آئوت انگلستان قدم به عرصه وجود گذاشت. به سنت آنسلم لقب آگوستین ثانی داده اند. کلیسای کاتولیک به او لقب مقدس نیز داده است. سنت آنسلم روز ۵ مارس ۱۱۰۹ میلادی وفات یافت.


شاید دوست داشته باشید

ویروس نیپا چیست؟ / ویکی ووکویروس نیپا چیست؟

این ویروس اولین بار در سال ۱۹۹۹ هنگام شیوع در خوکداری های مالزی گزارش داده شد و چون این گزارش در شهر نیپای مالزی داده شده است از همین رو به این اسم نامگذاری شده است. منشا این بیماری…

 


سال ۱۸۹۵

جزیره تایوان که بیشتر به نام جزیره تایپه معروف است بعد از جنگ چین و ژاپن به موجب قراردادی که میان دو کشور منعقد شد به ژاپن واگذار شد.

سال ۱۹۴۰

حمله نیروهای ایتالیای فاشیست در شمال آفریقا به نیروهای انگلیسی آغاز شد و به این ترتیب علاوه بر میدانهای جنگی که در اروپا توسط نیروهای آلمان نازی بوجود آمده بود میدان جنگ تازهای در شمال آفریقا بوجود آمد. در این روز مارشال گرازیانی ایتالیایی از مصر حمله خود را شروع کرد و تا سیدی برانی پیش رفت. پیشروی گرازیانی روز ۱۸ سپتامبر ۱۹۴۰ میلادی متوقف شد.

سال ۱۹۴۵

انقلاب بزرگ ویتنام شمالی توسط هوشی مینه، رزمنده معروف هندوچین علیه سلطه و نفوذ فرانسویها و ویتنامیها آغاز شد.

سال ۱۹۵۳

کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد برای ابقای محمدرضا شاه اتفاق افتاد و به دنبال آن دکتر مصدق از نخست وزیری ایران عزل شد.

سال ۱۹۷۸

آتش‏سوزی فاجعه باری درسینما رکس آبادان صورت گرفت که به دنبال آن صدها تن از تماشاچیان فیلم گوزنها در آتش سوختند. به دنبال این تراژدی بزرگ، حکومت پهلوی و انقلابیون طرفدار ایت الله خمینی اقدام به متهم کردن یکدیگر کردند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *