متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی

متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی / ویکی ووک

سلام و درود به دوستان همیشه همراه و دوستدار زبان، امیدوارم سالم و سلامت باشید، امروز در ادامه متن های کوتاه انگلیسی می خواهیم متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی را باهم بخوانیم، خیلی وقت ها شنیده ایم که می گویند که پول خوشبختی نمیاره اما در این مطلب می خواهیم یکی از تحقیقات کشور آمریکا را باهم بخوانیم که دلایلی می آورد که نشان می دهد پول خوشبختی می آورد، توصیه می کنم این مقاله زیبا را باهم بخوانیم همچنین ما در مطالب قبل، مقالات جالبی به انگلیسی قرار داده ایم که با رفتن به دسته زبان می توانید آن مطالب را نیز مطالعه کنید.

متن انگلیسی متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی

 

متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی / ویکی ووک

 

Can Money Buy Happiness?

Most of us have heard the phrase, “There are some things money can’t buy.” When we hear this, we think of things like love, friendship, and happiness, right? Well, one recent study in the U.S. shows that money CAN buy happiness! Do you believe it?

Scientists looked at two aspects of happiness, or well being. The first is life evaluation, or how we feel about our life when we think about it. And when scientists compared life evaluation with income levels (or the amount of money people make), they found that the more money people make, the better they think their life is.

The second happiness type is emotional well-being, which is basically how we feel on a day to day basis, you know, stress, joy, anger, sadness, excitement. What scientists found was that, just like with life evaluation, emotional well-being got higher the more money people made, but only up until a yearly income of $75,000. Any more money than that had no effect on a person’s emotional well being.

So, if we believe the results of this study, we can say that money can buy happiness, but only up to a certain point. In my opinion, once you have the basic necessities of life, like food, water, shelter, education, and medicine, that happiness is simply a state of mind, and a balanced way of living. I think if we remain aware of how lucky we are to have what we DO have, we can keep working toward our goals without envy for those who have more. So there is no need to become rich to be happy!


متن فارسی متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی

 

متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی / ویکی ووک

 

آیا می توان با پول خوشبختی را خرید؟

“بعضی چیزها را نمی توان با پول خرید” احتمالا همه ما این جمله را بارها شنیده‌ایم و بعد از شنیدن این جمله اولین چیزهایی که به ذهنمان می رسید، عشق، دوستی و خوشبختی بوده است، درسته؟ خب باید این رو گفت که تحقیقاتی در آمریکا نشان میدهد که با پول خوشبختی را نیز می شود خرید، باورتان می شود؟

در این تحقیق دانشمندان به دو جنبه‌ی خوشبختی و یا تندرستی پرداخته اند. اولین جنبه “ارزیابی زندگی” یا احساس ما نسبت زندگی زمانی که به آن فکر می کنیم است. زمانی که دانشمندان احساس مردم نسبت به زندگی را با سطح درآمدشان سنجیدند به این نتیجه رسیدن، افرادی که پول بیشتری دارند احساس بهتری نیز به زندگی دارند.

یکی دیگر از نوع خوشبختی رفاه عاطفی است، که اساسا به احساساتی که در روز به سراغمان می آید و شما دارید بر میگردد، احساساتی همچون: استرس، شادی، عصبانیت، ناراحتی و هیجان و… . دانشمندان به این نتیجه رسیدند: دقیقا مانند احساس مردم به زندگی،  رفاه عاطفی نیز در بین مردمی که سطح درآمد آنها بالا است، بیشتر است، اما فقط در افرادی که سالیانه 75000 دلار دآمد دارند بیشتر است، طبق این تحقیق، درآمد بیشتر از این مقدار تاثیری روی رفاه عاطفی افراد ندارد.

خب، اگر ما به این موارد اعتقاد داریم، پس ما می توانیم بگوییم که با پول می شود خوشبختی را خرید، اما فقط تا یک نقطه مشخص… . به نظر من، زمانی که نیازهای اولیه زندگی همچون: آب و غذا، خانه، درس و سواد و نیازهایی پزشکی را در زندگی دارید یعنی خوشبخت هستید و راه و روش عادی زندگی خود را دارید. من فکر می کنم وقتی ما به خود یادآوری کنیم که بابت این چیزی که هستیم چقدر خوش شانسیم، آن موقع ما می توانیم رو به جلو بریم و به همه اهداف خود ، بدون توجه به اینکه بقیه چقدر دارند برسیم. آن موقع دیگر احتیاجی نیست که پولدار شویم تا اینکه خوشبخت باشیم.


معنی لغات متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی

عبارت انگلیسی معادل فارسی مترادف انگلیسی
friendship دوستی fellowship
evaluation ارزیابی assessment
well-being خوش بختی happiness
necessities ضروریات urgency
life ارزیابی زندگی life
emotional رفاه عاطفی emotional
excitement هیجان thrill
sadness غمگینی sorrow
joy شادی delight

امیدوارم از متن کوتاه انگلیسی درباره خلاقیت لذت برده باشید شما میتوانید فایل صوتی این متن کوتاه را با سه سرعت، سریع، متوسط و آهسته دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی با سرعت آهسته

دانلود فایل صوتی با سرعت نرمال

دانلود فایل صوتی با سرعت سریع

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “متن کوتاه انگلیسی درباره رابطه پول و خوشبختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *