مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد مصادف با 9 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد

سال ۱۴۵

قبل از میلاد کشور نومیدیه یکی از معروفترین و مهمترین ممالک شمال آفریقا در قرن دوم قبل از میلاد، به تصرف سپاهیان نیرومند رومی درآمد.

سال ۱۴۴۶

الفبای هانگول در شبه جزیره کره منتشر شد.

سال ۱۶۹۰

بلگراد مجددا تحت حاکمیت امپراطوری عثمانی قرار گرفت.

سال ۱۷۶۹

جزیره معروف کرس در دریای مدیترانه، بعد از جنگی خونین به تصرف کنت دوفر، سردار فرانسوی درآمد و به این ترتیب دوران تسلط فرانسویها بر این جزیره آغاز شد که هنوز هم ادامه دارد .

سال ۱۸۰۵

امپراطوری اتریش الحاق خود را به اتحادیه روسیه و انگلستان علیه ناپلئون بناپارت فرمانروای فرانسه اعلام کرد و به این ترتیب اتحادیه دو جانبه روس و انگلیس در ۱۱ آوریل سال ۱۸۰۵ میلادی به یک اتحاد مثلث تبدیل شد.

سال ۱۸۴۸

قرارداد صلح میان دولت ایتالیا و امپراطوری اتریش به امضاء رسید و این اولین تلاش بزرگ ایتالیا برای رهایی از زیر بار سلطه اتریش بود که به علت شکست شارل آلبرت پادشاه ساردنی با شکست روبرو شد و علت این شکست، خیانت فردیناند دوم پادشاه سیسیل بود که به شارل آلبرت قول مساعدت داده بود .

سال ۱۸۹۶

پل ورلن شاعر معروف فرانسوی در قرن نوزدهم میلادی پس از ۵۲ سال زندگی به علت زیاده روی در میخوارگی درگذشت.


شاید دوست داشته باشید

بیماری آتاکسی چیست؟ / ویکی ووکبیماری آتاکسی چیست؟

آتاکسی ناهماهنگی یا بی نظمی حرکات عضلات است به شرطی که ضعف ماهیچه‌ای وجود نداشته باشد. این بیماری به علت اختلالات وستیبولار، مخچه‌ای، یا حسی ایجاد می‌شود…


سال ۱۸۹۹

پل مولر بیوشیمیست معروف سویسی که به او لقب پدر ددت داده اند در شهر اولتن متولد شد.

سال ۱۹۱۹

اولین سفر احمدشاه قاجار به اروپا صورت گرفت. این سفرها در باز شدن افق دید شاهان و افزایش سرعت مدرنیزم در ایران بسیار موثر بود.

سال ۱۹۶۲

هرمان هسه نویسنده و ادیب بزرگ آلمانی، بعد از ۸۵ سال زندگی درگذشت. از مهمترین آثار وی می توان گرگ استپها و بازی با مروارید شیشه ای را نام برد .

سال ۱۹۴۴

ساخت بنای عظیم آرامگاه اتاتورک کبیر در آنکارا آغاز شد.

سال ۱۹۵۷

تبت تحت تصرف چین درامد.

سال ۱۹۶۲

جمهوری اوگاندا تاسیس شد.

سال ۱۹۶۷

چه گه وارا انقلابی معروف و مارکسیست امریکای لاتین دستگیر شد و یک روز بعد در بولیوی اعدام گردید.

سال ۱۹۷۰

در کامبوج جمهوری خمرهای سرخ اعلام گردید.

سال ۲۰۰۴

برای نخستین بار افغاستان شاهد برگزاری انتخاباتی دمکراتیک شد.

سال ۲۰۰۵

ارتفاع قله اورست رسما از سوی حکومت پکن ۸۸۴۸ متر و ۴۳ سانتیمتر اعلام گردید.

سال ۲۰۰۶

کره شمالی اقدام به آزمایش نخستین بمب اتمی خود کرد.

سال ۲۰۰۶

شرکت گوگل اعلام کرد که یوتیوب را به قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *