روناس هندی و خواص آن

روناس هندی و خواص آن / ویکی ووک

روناس هندی یکی از داروهای گیاهی است که برای سلامتی مفید است و در درمان ناراحتی های مثانه بسیار نافع است. این گیاه در طب سنتی به نام لیوراند نیز معروف است، در ادامه خواص این گیاه را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، ختمی، لوبلیا، آناغالیس و … آشنا شده ایم، که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید.

مشخصات روناس هندی

 

روناس هندی و خواص آن / ویکی ووک

 

روناس هندی گیاهی است از خانواده ی Rubiaceae، خزنده با ریشه ی پایا و چند ساله که دارای شاخه های قوی است. برگ های آن گروهی و چتری می باشد که از هر نقطه ی ساقه چهار برگ خارج می شود و دارای دمبرگ، تخم مرغی شکل، قلبی و نوک تیز است.گلهای آن کوچک می باشد. این گیاه در بلوچستان می روید و  در هندوستان نیز در تمام مناطق تپه ای انتشار دارد.


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…


خواص روناس هندی

 

روناس هندی و خواص آن / ویکی ووک

 

آب دمکرده ی آن را بنوشید. خاصیت آنتی بیوتیک دارد و بر ضداستافیلوکوکوس مؤثر است. آب جوشانده ی آن را بنوشید. خنک کننده و مقوی خون می باشد در تمام بیماری هایی که خون در آنها مطرح است تجویز می شود، اسهال خونی و ادرار خونی را درمان می کند، برای معالجه زردی، رماتیسم، اختلالات عادت ماهیانه و قطع خونریزی به خصوص قطع خونریزی از بینی مؤثر می باشد، قابض، اصلاح کننده و قاعده آور است، اختلالات ترشح ادرار و ناراحتی مثانه را برطرف میکند، ضدسم مؤثری درموارد گزیدگی مار کبری و نیش عقرب می باشد.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

منابع: اسرار گیاهان دارویی

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *