گیاه گلک و خواص آن

گیاه گلک و خواص آن / ویکی ووک

گلک یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در این مطلب میخواهیم آن را بررسی کرده بودیم. این گیاه دارای خواص بسیار است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، ختمی، لوبلیا، آناغالیس و … آشنا شده ایم، که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید.

مشخصات گیاه گلک

گیاهی است از خانوادهOrobanchaceae از جنس(Cistanche ، Phelipaea و علفی که گونه های مختلفی دارد. ساقه آنها گوشتی و نسبتاً ضخیم، کرکدار و چسبنده است و معمولاً قسمت پایین ساقه نزدیک به ریشه متورم می باشد. بلندی گیاه معمولاً بیست تا پنجاه سانتی متر است و اطراف ساقه را به جای برگ فلسهایی به رنگ زرد، قهوه ای، قرمز و بنفش بسته به گونه گیاه پوشانده است. گلهای آنها معمولاً به شکل خوشه در قسمت انتهایی شاخه و هر گل به شکل استکان لب برگشته می باشد. میوه آن به شکل کپسول است که در آن تعداد بسیار زیادی دانه های ریز قهوه ای رنگ وجود دارد.

 

گیاه گلک و خواص آن / ویکی ووک

 

این گیاه از انگل های گیاهان محسوب می شود و روی ریشه گیاهان مختلف زندگی میکند و مکنده های ریشه خود را در ریشه گیاهان میزبان فرو کرده و شیرهای نباتی گیاه میزبان را میمکد. تا گیاه میزبان خشک شود؛ بنابراین از علفهای هرز انگلی بسیار مضر و ناراحت کننده می باشد. گونه های مختلف آن روی ریشه گیاهان خانواده بقولات به خصوص:

گیاهان دیگر جالیزی و غیرجالیزی زندگی می کند.


شاید دوست داشته باشید

درختچه‌ی گواوا و خواص آن / ویکی ووکدرختچه‌ی گواوا و خواص آن

اگر میوه رسیده و خشک آن را مصرف کنید برای معالجه اسهال خونی مصرف می شود. آب فشرده آن را بخورید…

 


خواص گیاه گلک

همانطور که گفتیم این دارای خواص بسیار است اگر آب دم کرده آن را بنوشید: تونیک و مقوی است، برای رفع ناراحتیهای خونی نافع است.

در مورد ناتوانی جنسی و عقیم بودن مؤثر میباشد، برای درمان استسقا، دیابت و التهاب حاد کلیه مفید است.

 

گیاه گلک و خواص آن / ویکی ووک

 

اگر این گیاه را بخورید. برای رفع کم خونی و اختلالات کلیه مفید است، برای رفع بیماریهای عصبی، ناراحتیهای روده و احتمالا کولیت مصرف می شود خوردن آن برای تقویت نیروی جنسی مفید می باشد.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ بنظر شما این گیاه برای سلامتی مناسب است؟لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *