مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد مصادف با 26 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد

سال ۱۶۴۸

جنگهای داخلی فرانسه آغاز شد. این جنگها مدت ۴ سال یعنی تا روز ۲۱ اکتبر ۱۶۵۲ میلادی به طول انجامید.

سال ۱۶۹۰

شارل لوبرن، برجسته ترین نقاش فرانسه در قرن هفدهم میلادی درگذشت.

سال ۱۷۶۸

سفر دریایی و علمی هیات تحقیقاتی انگلستان به نواحی نیمکره جنوبی زمین که تا آن زمان کسی به درستی از اوضاع آن اطلاعی نداشت آغاز شد. فرمانده ناوگان جیمز کوک دریاسالار انگلیسی بود.

سال ۱۷۸۸

نیویورک با قبول قانون اساسی آمریکا به عنوان یازدهمین ایالت وارد ترکیب این کشور شد.

سال ۱۸۴۷

جمهوری لیبریا اولین جمهوری قاره آفریقا رسما موجودیت خود را به جهان اعلام کرد و اولین کشوری که این جمهوری سیاهپوست را به رسمیت شناخت، دولت ایالات متحده آمریکا بود. لیبریا که از مهاجران سیاهپوستی که از آمریکا به قاره آفریقا کوچ کرده بودند بوجود آمده است ۱۱۵۹۴۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.

سال ۱۸۸۲

ریچارد واگنر، اوپرای پارسیفال را برای اولین بار در آلمان بر روی صحنه برد.

سال ۱۸۷۲

تیوچف، شاعر نامدار روسیه در قرن نوزدهم میلادی که او را گوته روسیه لقب داده اند بعد از ۷۰ سال زندگی درگذشت.


شاید دوست داشته باشید

موتور وانکل چیست؟ / ویکی ووکموتور وانکل چیست؟

در این مطلب به قلب تپنده‌­­ی اتومبیل یعنی موتور رفته‌­ایم و موتور وانکل را مورد بررسی قرار می­دهیم، موتور وانکل مانند موتور بنزینی برای کارکرد خود، از فشار حاصل از سوختن سوخت و هوا بهره گیرد. اما برخلاف …

 


سال ۱۸۸۷

لودویک زامنهوف زبان اسپرانتو را اختراع کرد.

سال ۱۸۹۱

فرانسه مجمع الجزایر هائیتی را اشغال کرد.

سال ۱۹۰۸

جنگ شدیدی در محله امره قیز تبریزصورت گرفت و ستارخان و مجاهدان آذربایجانی در برابر نیروهای محمدعلی شاه مقاومت پولادینی از خود نشان دادند.

سال ۱۹۱۴

روابط دیپلماتیک میان صربستان و بلغارستان قطع شد.

سال ۱۹۲۳

جان لوجی بایر، مهندس اسکاتلندی نخستین تلویزیون مکانیکی را اختراع کرد.

سال ۱۹۳۳

آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی اعلام کرد که مسئولین این کشور اقدام به عقیم سازی تمامی شهروندان معلول آلمان خواهند کرد.

سال ۱۹۴۴

سربازان ارتش سرخ شوروی اوکراین غربی را از اشعال ارتش آلمان رها کردند.

سال ۱۹۴۴

نخستین موشک وی۲ آلمان به بریتانیا اصابت کرد.

سال ۱۹۵۱

اولین حوزه نفتی ترکیه در اطراف کوه رامان کشف شد.

سال ۱۹۵۶

جمال عبدالناصر رییس جمهوری کشور مصر طی نطقی در اسکندریه کانال سوئز را ملی اعلام کرد و این ماجرا سبب ایجاد جنگ معروف ترعه سوئز بین مصر و فرانسه و انگلیس شد.

سال ۱۹۵۷

کارلوس کاستیلو آرماس، رییس جمهوری گواتمالا ترور شد.

سال۱۹۶۰

مناسبات دیپلماتیک ایران و مصر قطع شد.

سال ۱۹۹۴

بوریس یلتسین رییس جمهوری روسیه فرمان خروج ارتش سرخ، از جمهوری استونی را صادر کرد

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *