از خواص درمانی تاتوره چه می دانید؟

از خواص درمانی تاتوره چه می دانید؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم . در این پست سراغ گیاه تاتوره می رویم . گیاهی سمی که خواص درمانی نیز دارد . تاتوره در کنار جاده ها و زمین های بایر و به عنوان علف هرز در مزارع می روید . اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی تاتوره داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات تاتوره

 

از خواص درمانی تاتوره چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

تاتوره بومی آمریکای شمالی است . آتروپین به دست آمده از این گیاه خاصیت سم زدایی دارد .جوشانده این گیاه در مقادیر زیاد قادر است اعصاب ارادی را از انسان بگیرد و تبدیل به اعصاب غیر ارادی کند و در دوزهای بالا حتی می تواند منجر به مرگ شود . از دیگر خواص درمانی تاتوره خاصیت مخدر این گیاه است که حالت افسانه ای دارد به طوری که در اساطیر یونانی آمده است کاهن معبد آپولون پس از مصرف تاتوره قادر به پیشگویی بود.


شاید دوست داشته باشید

آیا آب یخ ضرر دارد؟ / ویکی ووکآیا آب یخ ضرر دارد؟

از نظر طب سنتی یخ، سودازا است و آبی که یخ در آن انداخته شود، سودازا شده و خون را غلیظ می کند و علاوه بر آن…


خواص درمانی تاتوره

خواص درمانی این گیاه مربوط به آلکالوئیدهای هیوسیامین، آتروپین و اسکوپولامین است که در برگ ها ، گل و دانه آن  موجود می باشد . این مواد آرم بخش هستند و سبب جلوگیری از تشنج می شوند . همانطور که ذکر شد این گیاه سمی است   و مصرف آن باید زیر نظر پزشک انجام شود . در زیر چند نمونه از خواص درمانی پیچک ذکر شده است .

  • آسم – افرادی که مبتلا به آسم هستند می توانند از دم کرده این گیاه استفاده کنند .
  • زخم بستر – برای افرادی که دچار زخم بستر شده اند می توان از ضماد این گیاه استفاده کرد بسیار نافع است.
  • تشنج – از جمله خواص درمانی این گیاه درمان تشنج است .برای افرادی که دچار تشنج شده اند می توان از جوشانده این گیاه استفاده کرد.
  • سیگار – برای کسانی که در اثر کثرت استعمال سیگار دچار تنگی نفس هستند میتوان از برگ های این گیاه استفاده کرد. استنشاق برگهای این گیاه بسیار نافع است .
  • آکنه – از دیگر خواص درمانی این گیاه درمان آکنه است . برای این منظور می توان از برگ های این گیاه بر روی موضع مورد نظر قرار داد .
  • زگیل – تاتوره قادر است بیماری زگیل را برطرف کند برای این منظور می توانید از ضماد این گیاه استفاده کنید .
  • سوختگی – از خواص درمانی این گیاه می توان به درمان سوختگی ها اشاره کرد . کافی است تاتوره را با دارچین و عسل مخلوط کنید و ضماد حاصل را بر روی بافت های آسیب دیده از سوختگی قرار دهید .

منابع : دکتر سلام


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “از خواص درمانی تاتوره چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *