چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟

چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟ / ویکی ووک

استعمال دخانیات به اشکال مختلف، برای بیش از پنج قرن، به یک عادت ناسالم تبدیل شده است؛ عادتی که ترک آن برای بسیاری از افراد دشوار است همچنین امروزه به خوبی ثابت شده است که اعتیاد به دخانیات در کنار ناباروری، به بروز اختلالات در سیستم عصبی، ضعف بینایی و سرطان منجرمی شود با این حال مصرف منظم برخی از غذاها و نوشیدنی ها برای کسانی که اراده کافی دارند و قصد کنار گذاشتن سیگار را نیز دارند بسیار مفید است.

خوراکی های مفید برای ترک سیگار

ما در مطالب قبل اشاره کردیم که بعد از ترک سیگار چه بخوریم، و در این مطلب همانطور که در ابتدا اشاره کردیم برخی مواد غذایی هستند که میتوانند به ترک سیگار کمک کنند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

 

چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم؟ / ویکی ووک

 

میوه های خشک

تمام میوه های خشک شده مانند خرما و زردآلو، به دلیل بافت غنی و عطری که دارد، می تواند اشتیاق به سیگار کشیدن را کاهش دهد.

تخم آفتابگردان

نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که مصرف دانه های آفتابگردان اثری مشابه اثر تنباکو روی ذهن فرد می گذارد. همچنین این دانه ها باعث افزایش ترشح آدرنالین می شود. ویتامین های «ب» موجود در دانه های آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می کنند. البته به دلیل داشتن چربی بالا، مصرف بیش از حد این دانه ها توصیه نمی شود.

شیر

بعد از نوشیدن شیر، فرد سیگاری تمایلی به کشیدن سیگار‌ ندارد. همچنین زمانی که فرد به دلیل کاهش انرژی به نیکوتین اشتیاق پیدا می کند، پروتئین موجود در شیر می تواند انرژی مورد نیاز فرد را تامین کند. هر زمان که احساس کردید به سیگار نیاز دارید، یک جرعه شیر بنوشید یا سراغ ماست یا پنیر بروید تا از سیگارکشیدن صرف نظر کنید.

 

 


شاید دوست داشته باشید

‌‌داستان انگلیسی راپونزل بخش آخر داستان انگلیسی راپونزل بخش چهارم داستان انگلیسی راپونزل بخش سوم داستان انگلیسی راپونزل بخش دوم داستان انگلیسی راپونزل بخش اولداستان انگلیسی راپونزل بخش اول

داستان انگلیسی راپونزل نوششته برادران گریم و برگرفته از فیلم راپونزل که درباره‌ی ختری زیبایی است که توسط جادوگری پلید طی اتفاقاتی در قصر…

 


آجیل

مقداری ازانواع آجیل مانند بادام یا فندق، ذهن شما را از سیگار‌ کشیدن منحرف خواهد کرد. همچنین این آجیل ها میان وعده ای سرشار از مواد مغذی و پروتئین ها محسوب می شود.

موز

این میوه سرشار از ویتامین های ضروری و مواد معدنی است که انرژی فرد را تامین می کند و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاهش می دهد.

هویج

سیگار رابطه تنگاتنگی با ابتلا به سرطان دارد. هویج نیز یک ماده ضد سرطان است. کاروتنوئیدهای موجود در هویج نه تنها به ترک سیگار کمک می کند بلکه از شما در برابر سرطان نیز محافظت می کند. پس هر وقت تمایل به سیگار کشیدن داشتید، هویج بخورید.

 

 

و در آخر نیز با اشاره داشت که کسانی که سخت در تلاشند که سیگار‌‌ را ترک کنند نباید نوشیدن آب را فراموش کنند نوشیدن آب باعث می شود شما احساس سیری کامل کنید و تمایلی به استعمال سیگار نداشته باشید. علاوه بر این، افراد سیگاری اغلب دچار کمبود آب هستند و این نوشیدنی برای آن ها ساده ترین راه برای غلبه بر عوارض مصرف سیگار مانند خشکی پوست است.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *