چگونه آکنه و جوش را از بین ببریم؟

چگونه آکنه و جوش را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

پوست به‌طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش ماده‌ترشی را ترشح می‌کند اما این روند در زمان ترشح چربی یا در صورت خشکی زیاد پوست به‌درستی طی نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از مصرف مواد غذایی چرب یا استفاده از کرم‌های چرب بپرهیزیم و درعین‌حال رطوبت پوست را با مصرف آب و میوه و سبزی تأمین کنیم. در ادامه با نکاتی که در از بین بردن آکنه و جوش صورت مفید هستند آشنا می‌شویم.

راه‌های از بین بردن آکنه و جوش صورت

جوش‌های صورت آزاردهنده است اما با دانستن علت و درمان‌های مناسب آن، به‌راحتی می‌توان این جوش‌ها را برطرف کرد.

استفاده از خمیردندان

سریع‌ترین راه در از بین بردن آکنه و جوش این است که قبل از خواب مقداری خمیردندان روی جوش بمالید. صبح روز بعد جوش بسیار ضعیف شده و از بین رفته است این راه یکی از سریع‌ترین راه‌های درمان است.

پوست پرتقال

اصلی‌ترین عامل جوش‌های صورت عفونت‌ها  میکروب‌ها هستند از همین رو می‌توانید از پوست پرتقال و مرکبات استفاده کنید. یک پوست پرتقال را برداشته و به محل جوش بمالید.

 

چگونه آکنه و جوش را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

 

ریشه بابا آدم

در مطالب قبل با خواص بینظیر بابا آدم آشنا شده ایم (برای خواندن این مطلب به پست باباآدم و خواص آن سر بزنید)، یکی از خواصی که به آن اشاره کردیم پاکسازی کبد بود. اگر کبد پاکسازی شود تا حد بالایی جوش ها بروز نمیکنند.


شاید دوست داشته باشید

GTA VIتاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که سری GTA همیشه و همیشه از پرچمدارهای نسل خود بوده، (چه از لحاظ گرافیکی، چه گیم‎پلی و حتی داستان) اما یکی از اصلی‎ترین مشکلات این سری، نبود امکان تخریب در بازی است. قطعا عملی کردن این کار برای راک‎استار …


عسل

عسل که بگفته‌ی بزرگان طب سنتی درمان هزار یک درد است، برای از بین بردن جوش و آکنه نیز بسیار مؤثر است زیرا خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.

 

چگونه آکنه و جوش را از بین ببریم؟ / ویکی ووک

 

خمیر زردچوبه

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن جوش‌ها استفاده از خمیر زردچوبه است، به‌طوری‌که مقداری خمیر زردچوبه تهیه کنید و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *