مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر مصادف با 10 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر

سال ۱۵۱۳

پس از قریب به سیزده سال که از تصرف میلان بدست لویی دوازدهم پادشاه معروف فرانسه میگذشت، در جریان جنگهای تاریخی معروف به جنگهای ایتالیا، این شهر توسط سربازان سویسی که برای پاپ ژول دوم میجنگیدند آزاد شد .

سال ۱۷۴۱

سرزمین آلاسکا، توسط ویتوس برینگ، کاشف معروف دانمارکی کشف شد.

سال ۱۷۷۸

پادشاه فرانسه در خلال انقلاب آمریکا علیه بریتانیا اعلام جنگ نمود.

سال ۱۷۹۴

پیروزی درخشان فلوروس در جریان جنگهایی که انقلابیون فرانسه با سپاهیان اتریش در بلژیک میکردند نصیب سپاهیان انقلاب شد و سراسر بلژیک که قبلا در تصرف فرانسه بود، بار دیگر به کنترل انقلابیون درآمد. این پیروزی سبب شد تا ملت که بیم داشتند اصول انقلاب بر اثر حمله خارجیها از بین برود به فکر نابودی دیکتاتوری انقلابیون بیفتند و در نتیجه رژیم روبسپیر و دوره ترور عظیم پایان یافت.


شاید دوست داشته باشید

چگونه ناخن‌های سفید و براقی داشته باشیم؟ / ویکی ووکچگونه ناخن‌های سفید و براقی داشته باشیم؟

یکی از راه های ساده برای سفید کردن ناخن‌ها این است که یک مسواک که دیگر به کار نمی آید را بردارید. مقداری…

 


سال ۱۸۳۵

سید عظیم شیروانی، شاعر آذربایجانی در شهر شاماخی به دنیا امد.

سال ۱۸۶۸

برای اولین بار از راه تجزیه نور آفتاب به ساختمان کره خورشید پی برده شد و آن چه که در این راه بشر را به شناختن ترکیب عناصر سازنده خورشید کمک کرد وسیله ای به نام اسپکتروسکوپ بود .

سال ۱۹۰۰

متروی پاریس افتتاح شد.

سال ۱۹۲۳

در استانبول دانشگاه جنگ افتتاح شد.

سال ۱۹۳۱

 خانم ایللی باینهوزن به عنوان اولین زن خلبان با هواپیما، سفر دور دنیا را آغاز کرد. این زن شجاع از اهالی آلمان امروزی بود. مسافتی که وی پیمود ۳۱ هزار کیلومتر بود و هواپیمای باینهوزن این مسافت را در ۲۷۵ ساعت طی کرد. بعدها وی به یک سفر بزرگ دیگر دست زد که متاسفانه دیگر اثری از او بدست نیامد.

سال ۱۹۴۰

دولت ایتالیای فاشیست به رهبری بنیتو موسولینی به نفع آلمان نازی وارد جنگ دوم جهانی شد.

سال ۱۹۵۱

مذاکرات تاریخی میان مقامات سازمان ملل متحد و نیروهای کره شمالی، برای پایان دادن به جنگ کره که از روز ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ میلادی با حمله کمونیستهای کره شمالی به کره جنوبی آغاز شده بود، شروع شد. در این مذاکرات نمایندگان آمریکا – انگلستان – کره شمالی – کره جنوبی – چین کمونیست و چند کشور دیگر شرکت داشتند و روز ۲۷ ژوییه ۱۹۵۳ قرارداد پایان جنگ امضا شد.

سال ۱۹۶۲

آمریکا برای اولین بار ماهواره تله استار را روانه فضا کرد.

سال ۱۹۷۱

به دنبال وقوع کودتا علیه پادشاه مراکش در کشور جمهوری اعلام گردید.

سال ۱۹۹۱

بوریس یلتسین به ریاست فدراسیون روسیه انتخاب گردید.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *