سکسکه کودک را چگونه متوقف کنیم؟

سکسکه کودک را چگونه متوقف کنیم؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل سکسکه را بررسی کردیم و گفتیم که عارضه ای خطرناک نیست، اما اگه طولانی باشد بهتر است که راهی برای متوقف کردن آن پیدا کنید، البته این عارضه را در بزرگسالان راحت متوقف می شود ، اما در کودکان کمی اوضاع متفاوت است، ما در مطالب قبل دلیل سکسکه نوزاد را بررسی کردیم، در این مطلب نیز راه های متوقف کردن سکسکه کودک را بررسی می کنیم، برای متوقف کردن آن می‌توانید صبر کنید، اما اگر نتوانستید تحمل کنید و یا اینکه طولانی مدت شد می توانید علاوه بر مشورت با پزشک راه هایی را که در ادامه بررسی می کنیم را انجام دهید.


شاید دوست داشته باشید

زابل چه مکان های دیدنی­ای دارد؟ / ویکی ووکزابل چه مکان های دیدنی­ای دارد؟

نیمروز، سکستان و سجستان از جمله نام هایی بودند که در زمان های قدیم زابل را با این نام ها خطاب می کردند. نیمروز قدیم با وسعتی قابل توجه در مسیر رودخانه هیرمند قرار داشته که در آن منطقه زمین هایی با تپه های…

 


راه های متوقف کردن سکسکه کودک

 

سکسکه کودک را چگونه متوقف کنیم؟ / ویکی ووک

 

یکی از بهترین راه ها برای متوقف کردن سکسکه در نوزادان گرفتن آروغ نوزادان است، هنگامی که معده با هوا پر می شود ممکن است به دیافراگم فشار آورد و باعث ایجاد اسپاسم شود، هنگام تغذیه نوزاد بهتر است آروغ او را بگیرید تا حجم معده نوزادان کاهش یابد. طبق گفته‌ی آکادمی پزشکان اطفال در ایالات متحده، بهتر است، عمل آروغ گیری نوزادان پس از هربار تغذیه انجام شود.

علاوه بر گرفتن آروغ کودک مکیدن پستانک نیز برای توقف سکسکه کودک روش مناسبی است. مالیدن کمر نوزاد نیز می تواند به آرام شدن او و تسکین اسپاسم های احتمالی کمک کند و باعث توقف سکسکه می شود.

علاوه بر رو موارد فوق برای توقف سکسکه می توانید از گریپ واتر استفاده کنید، هرچند که شاید خیلی این روش از لحاظ علمی مورد تائید نیست اما می توان از آن استفاده کرد. ترکیبات این معجون اصولا آب و گیاهانی مانند، زنجبیل، رازیانه، بابونه و دارچین است که به رفع سکسکه کمک کننده است.

در پایان باید این نکته را متذکر شویم که لطفا هنگام سکسکه کودکان از انجام کارهای از قبیل: بالا و پایین انداختن نوزاد، کشیدن زبان به بیرون و … اجتناب کنید زیرا این حرکات نه تنها باعث رفع سکسکه نمی شود بلکه خطرناک نیز است.

شما چه راه حل هایی را برای توقف سکسکه در کودک پیشنهاد می دهید؟ لطفا نظرات خود را از طرق کامنت برای ما ارسال کنید

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *