دلیل سکسکه نوزاد چیست؟

دلیل سکسکه نوزاد چیست؟ / ویکی ووک

سکسکه عارضه ای است که خیلی خطرناک نیست و همه افراد در طول زندگی درگیر آن می شوند، و در مطالب قبل بطور مفصل درباره‌ی این عارضه صحبت کردیم. در این مطلب میخواهیم دلایل سکسکه نوزاد را بررسی کنیم تا زمانی که خدای نکرده این موضوع کمی جدی شد بتوانیم به موقع آن را درمان کنیم.

علت سکسکه نوزاد چیست؟

 

دلیل سکسکه نوزاد چیست؟ / ویکی ووک

 

دلیل سکسکه نوزاد انقباض عضلات و حرکت ناگهانی «دیافراگم» است. واضح است که این موضوع باعث اذیت شدن آن‌ها می‌شود، اما همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم جای نگرانی نیست، چون سکسکه نوزادان تنها یک دقیقه طول می‏کشد. تحریک عضلات، نوع شیر دادن به نوزاد یا نگه داشتن او در دمایی که باعث سرما خوردگی اش می‌شود، از دیگر عوامل سکسکه نوزاد است.


شاید دوست داشته باشید

کتلت مرغ با سس مخصوص را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووککتلت مرغ با سس مخصوص را چگونه درست کنیم؟

کتلت مرغ بسیار مناسب برای شام است و می توانید به راحتی آن را تهیه کنید برای درست کردن این کتلت ….


چه موقع سکسکه نوازد را جدی بگیریم؟

در کل نگرانی والدین درباره نوزادشان، تا زمانی که سکسکه مانع خواب و تغذیه کودک نشود، بی‎مورد است و نیازی نیست به متخصص مراجعه شود. اما اگر تا بیش از یک سال تداوم داشت، باید به آن توجه کرد. هرچند که این موضوع بسیار نادر است، اما به هر صورت همیشه پیشگیری، بهترین راه است. اگر نوزادی دارید که مدت هاست سکسکه می‌کند و این مسئله او را ناراحت می‌کند، باید او را نزد پزشک اطفال ببرید. ممکن است بیماری ریفلاکس معده مری در او تشخیص داده شود که از علایم شایع آن سکسکه های طولانی و سرفه است.

 

دلیل سکسکه نوزاد چیست؟ / ویکی ووک

 

در این بیماری اسید معده وارد مری می‌شود و ایجاد ناراحتی می‌کند. اگر این بیماری در نوزاد تشخیص داده شود، باید اصول شیردهی مطابق با دستور پزشک انجام و یک سری دارو برای اصلاح این وضعیت تجویز شود. برخی تصورات نادرست درباره بند آوردن سکسکه نوزاد وجود دارد؛ مثلا ترساندن نوزاد، فشار دادن پیشانی او، فشار دادن چشم نوزاد و … . اما امروزه هیچ یک از این روش‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا هیچ پشتوانه علمی ندارد. آن چه مهم است این است که سکسکه نوزاد موضوعی شایع و اجتناب ناپذیر است و بسیاری از سکسکه‌های نوزادان کاملا طبیعی است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *