مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد مصادف با 12 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد

سال ۴۴۲

نستوریوس بنیانگذار مذهب نستوری، پس از ۶۰ سال زندگی در یکی از نواحی لیبی بدورد حیات گفت.

سال ۱۵۴۱

برای اولین بار پای سفیدپوستان به آرکانزاس، در جنوب ایالات متحده رسید و به این ترتیب کشتارها و قتل عام سرخپوستان که در آن سرزمین سکونت داشتند آغاز شد.

سال ۱۵۹۵

شهر دولان در فرانسه در جریان جنگهای مذهبی میان کاتولیکها و پروتستانهای فرانسه به تصرف اسپانیاییها که از نیروهای کاتولیک حمایت میکردند درآمد و قتل عام معروف به کشتار دولان اتفاق افتاد. در این ماجرا چهار هزار نفر از سکنه این شهر که از مراکز عمده پروتستانهای فرانسه بود بدست سربازان اسپانیایی خفه شدند و همه بناهای شهر ویران شد.

سال ۱۷۶۹

سانفرانسیسکو، توسط چند دریانورد و مکتشف اسپانیایی کشف شد.

سال ۱۸۱۸

امیلی برونته، نویسنده و ادیب انگلستان، در قرن نوزدهم میلادی در تورنتون از توابع یورک متولد شد.

سال ۱۸۵۱

اسحاق سینگر، حق امتیاز ماشین چرخ خیاطی را به دست اورد.

سال ۱۸۸۶

فرانتس لیست، پیانیست بزرگ و موسیقیدان و آهنگساز برجسته مجارستانی بعد از ۷۵ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۸۹۷

میرزا رضا کرمانی به جرم قتل ناصرالدین شاه قاجار اعدام شد.

سال ۱۹۱۴

در خلال جنگ جهانی اول، انگلستان علیه امپراطوری اتریش- مجارستان اعلام جنگ کرد.

سال ۱۹۱۶

عساکر عثمانی پس از تصرف همدان به سوی قزوین روانه شدند.

سال ۱۹۱۷

سران کمیته مجازات در تهران دستگیر و این کمیته منحل اعلام گردید.

سال ۱۹۲۷

حدود ۸۰ هزار تن از بومیان بولیوی علیه حکومت قیام کردند.


شاید دوست داشته باشید

طریقه‌ی مصرف اوروکیناز چگونه است؟ / ویکی ووکطریقه‌ی مصرف اوروکیناز چگونه است؟

این دارو از گروه دارویی آنزیم ترومبولیتیک است و با ازدیاد تغییراتى که در پلاسمینوژن پلاسما ایجاد می‌شود، حل…

 


سال ۱۹۴۲

بزرگترین و خونینترین نبردهای آمریکا و ژاپن در خاور دور آغاز شد.

سال ۱۹۴۳

آزمایش معروف فیلادلفیا آنجام شد. این ازمایش که با نام پروژه رنگین کمان نیز شناخته می شود یکی از آزمایش‌های مخفی نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۴۳ بود. هدف از این پروژه نامرئی و مخفی کردن کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از رادار دشمن و جلوگیری از شناسایی شدن آنها بود. نیروی دریایی ایالات متحده این آزمایش را تکذیب کرد و آن را یک شایعه دانست.

سال ۱۹۵۴

اتحاد جماهیر شوروی در قزاقستان، بمب اتمی خود را آزمایش کرد.

سال ۱۹۶۰

نخستین ماهواره مخابراتی امریکا راهی فضا شد.

سال ۱۹۶۲

پوپوویچ، افسر فضانورد اتحاد جماهیر شوروی، یکی از مشهورترین و مهمترین برنامه های فضایی را انجام داد. وی مدت ۷۰ ساعت و ۵۷ دقیقه در فضا گردش کرد.

سال ۱۹۸۵

یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ژاپن، سقوط کرد و ۵۲۰ سرنشین ان کشته شدند. در این سانحه تنها ۴ تن زنده ماندند.

سال ۱۹۹۲

کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک، پیمان نفتا را امضاء کردند.

سال ۱۹۹۶

میان ترکیه و ایران موافقتنامه خرید گاز طبیعی امضا شد.

سال ۲۰۰۵

لاکشمان کادیرگامار، وزیر خارجه سریلانکا از سوی یک تک تیرانداز کشته شد.

سال ۲۰۱۴

پروفسور دکتر جواد هیئت، جراح، استاد دانشگاه، مورخ، تورکولوگ، نویسنده، صاحب امتیار و مدیرمئسول نشریه وارلیق و پدر معنوی آذربایجانیها در بیمارستانی بنام کیلینیک مرکزی در باکو درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *