مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر مصادف با 11 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر

سال ۱۵۵۷

سباستیان کابو، دریانورد و مکتشف برجسته ایتالیایی در قرن شانزدهم میلادی چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۷۳۴

جنگهای شش ماهه لهستان که برای از بین بردن استانیسلاس لکزینسکی پادشاه جدید الانتخاب لهستان از روز ۱۸ فوریه ۱۷۳۴ میلادی آغاز شده بود، با پیروزی دو امپراطوری نیرومند اتریش و روسیه که مخالف سلطنت لکزینسکی بودند، پایان یافت.

سال ۱۸۰۰

لوی یکی از برجسته ترین معماران و آرشیتکتهای فرانسه در قرن هجدهم میلادی پس از ۶۵ سال زندگی، چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۸۱۳

هانری بسمر، صنعتگر و مخترع معروف انگلیسی در قرن نوزدهم میلادی، در شهر چارلتون قدم به عرصه وجود گذاشت. بسمر فرزند یک روستازاده بود ولی تحصیلات خود را در رشته مهندسی به پایان رسانید و بعدها برای توسعه تولیدات آهن و فولاد و چدن، کوره های بلند ذوب فلزات را که به کوره های بسمر معروف است اختراع کرد.


شاید دوست داشته باشید

قارچ دنبلان و خواص آن / ویکی ووکقارچ دنبلان و خواص آن

این گیاه قارچی است کروی شکل و مانند غده که معمولا در زیر خاک رشد میکند، پوسته ی خارجی آن ناصاف و زگیل‌دار است، از نظر ابعاد…


سال ۱۸۵۹

کتاب “داستان دو شهر” اثر جاودانی چارلز دیکنز منتشر شد.

سال ۱۸۹۵

برادران لومیر تکنولوژی فیلم را به دنیا معرفی کردند.

سال ۱۹۰۹

حملات نیروهای مشروطه طلب در این روز که مصادف با روز ۲۲ جمادی الثانی سال ۱۳۲۷ هجری قمری بود برای سرنگون کردن سلطنت محمدعلی شاه قاجار، به تهران آغاز شد.

سال ۱۹۴۷

پیمان مودت میان ترکیه و آمریکا امضاء شد.

سال ۱۹۷۵

در شینان پایتخت چین باستان، ۶ هزار مجسمه سرباز جنگی کشف شد. گفته می شود که هیچ یک از این سربازان از نظر چهره به سرباز دیگر شبیه نیست.

سال ۱۹۹۵

شبه نظامیان صرب تحت رهبری راتکو میلادیچ، ۸ هزار مرد و نوجوان پسر مسلمان را در شهر سربرنیتسا تنها به جرم مسلمان بودن، در بوسنی هرزه گوین به قتل رساندند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *