مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور مصادف با 17 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور

  سال ۱۱۷۹

درگذشت هیلدگارد از بینگن نویسنده، آهنگساز، فیلسوف و نقاش آلمانی

سال ۱۷۸۷

قانون اساسی ایالات متحده امریکا تصویب شد.

سال  1826

در این روز برنهارت ریمان ریاضی دان آلمانی دیده به جهان گشود.


شاید دوست داشته باشید

طبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟ / ویکی ووکطبیعت درمانی چگونه باعث درمان بیماری ها می شود؟

طبیعت درمانی‌ یا درمان سبز و با درمان بر مبنای زمین، نوعی درمان است که منحصرا با کمک درمان‌های طبیعی موجود در پیرامون ما، همانند نور خورشید…

 


سال ۱۹۳۴

ترکیه وارد جمعیت ملل شد.

سال 1958

در سال 1958 یانز یانشا سیاستمدار اسلوونیایی متولد شد، این چهره سیاسی از سال 2012 تا مارس 2013 نخست وزیر اسلوونی بود.

سال ۱۹۶۷

در جریان درگیری طرفداران دو تیم فوتبال در شهر کایسری ترکیه، ۴۰ تن کشته شدند.

سال ۱۹۷۸

پیمان کمپ دیوید، بین اسراییل و مصر امضاء شد. به موجب این قرارداد، پس از تخلیه صحرای سینا از نیروهای صهیونیستی، صلح نهایى میان دو رژیم منعقد می‏گردید. هم‏چنین در این قرارداد به تشکیل حکومت خودمختار فلسطینی نیز اشاره شد که بعدها به آن نیز عمل نگردید. این قرارداد از سوی تمامی کشورهای اسلامی و عربی محکوم شد و بسیاری از این کشورها، روابط سیاسی خود را با رژیم مصر قطع کردند.

سال ۱۹۸۰

سوموزوا، دیکتاتور نیکاراگوآ کشته شد.

سال ۱۹۸۰

صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق، بصورت یک جانبه الغای قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را اعلام کرد.

سال ۱۹۹۶

بیل کلینتون رییس جمهوری امریکا برای یاری کویت ۳۵۰۰ نظامی امریکایی را اعزام کرد. وی عراق را متهم به در پیش گرفتن رفتاری تهاجمی نمود.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *