مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد مصادف با 17 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد

سال ۱۴۴۷

فردیناند دوم پادشاه آراگون و سیسیل که بعدها با عنوان فردیناند پنجم پادشاه اسپانیا معروف شد، در ساراگوس پایتخت آراگون متولد شد.

سال ۱۵۶۰

آخرین دوره انجمن تاریخی ترانت که توسط پاپ آدرین ششم بنیانگذاری شده بود، برای ایجاد اتحاد میان دول و ملل کاتولیک مذهب اروپا در شهر ترانت در ایتالیا آغاز به کار کرد .

سال ۱۶۴۵

میشل رومانوف، سرسلسله سلاطین معروف رومانوفها در روسیه، بعد از ۴۹ سال زندگی و ۳۲ سال سلطنت درگذشت.

سال ۱۷۸۶

فردریک دوم معروف به فردریک کبیر، پادشاه پروس پس از ۷۴ سال زندگی و ۴۶ سال سلطنت چشم از جهان فروبست.

سال ۱۸۵۰

اونوره دوبالزاک نویسنده بزرگ فرانسه، در قرن نوزدهم میلادی در ۵۱ سالگی درگذشت.

سال ۱۹۴۲

مسلم ماغامایف، خواننده آذربایجانی اپرا به دنیا آمد.


شاید دوست داشته باشید

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووکترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟

بی شک یک از پرطرفدارترین ژانرهای بازی، ژانر ترسناک است. با پیشرفت فناوری های صنعت گیمینگ در زمینه گرافیک بازی ها و صداگذاری آنها و همچنین…

 


سال ۱۹۴۳

جزیره سیسیل مهمترین جزیره ایتالیا در دریای مدیترانه پس از ۳۷ روز مقاومت در برابر نیروهای متفقین سقوط کرد و سراسر جزیره به تصرف آمریکاییها و انگلیسیها درآمد.

سال ۱۹۴۵

اندونزی از هلند اعلام استقلال نمود.

سال ۱۹۴۸

کشور کره جنوبی به هدایت و ابتکار کشورهای متحده آمریکا و با نظارت و تصویب سازمان ملل متحد تاسیس شد و بلافاصله ۳۸ کشور جهان که عضویت سازمان ملل متحد را به عهده داشتند، آن را به رسمیت شناختند.

سال ۱۹۹۳

شهر فیزولی آذربایجان توسط نیروهای ارمنی اشغال شد.

سال ۱۹۹۸

ضیاء الحق رییس جمهوری پاکستان ترور شد.

سال ۱۹۹۶

میان روسیه و چچنستان آتش بس رسمی برقرار شد.

سال ۱۹۹۶

واحدهای نظامی اتیوپی در سومالی ۲۳۲ مسلمان را کشتند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *