درباره فواید لیموشیرین چه می دانید؟

درباره فواید لیموشیرین چه می دانید - ویکی ووک

کاربران محترم ویکی ووک امیدوارم روز به روز پیشرفت کنید و موفقیت های زیادی را به دست آورید. در پست های قبل با خواص و فواید پرتقال، کیوی، شلیل، شاه توت و… آشنا شدیم. در این پست می خواهیم با میوه ای آشنا شویم که فواید بسیاری دارد و برای سرماخوردگی بسیار مفید است. لیموشیرین ترکیب پر آب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد و میوه ای زمستانی است.

درباره فواید لیموشیرین چه می دانید - ویکی ووک

درباره لیموشیرین

لیموشیرین میوه ای از خانواده مرکبات است و بومی آسیای جنوب شرقی است. این میوه زرد رنگ درختش به 60 متر می رسد و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت میوه می دهد. ارزش غذایی 100 گرم از این میوه که حدود یک لیموشیرین بزرگ است، به این شکل است: 8/29 کالری، 0/74 گرم پروتئین، 10/5 چربی، 2/8 گرم فیبر، 10 مکیروگرم اسیدفولیک، 53 میلی گرم ویتامین ث، 150 گرم پتاسیم.

درباره فواید لیموشیرین چه می دانید - ویکی ووک

خواص لیموشیرین

لیموشیرین خواص و فواید بی نظیری دارد که به آنها می پردازیم:

  • جلوگیری از کم آبی بدن: در زمستان ممکن است بدن ما دچار کم آبی شود اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که فقط قند دارد، می توانید از آب این میوه زر رنگ بهره ببرید.
  • پیشگیری از سرما خوردگی: این میوه به علت ویتامین ث بالایی که دارد ایمنی بدن را افزایش می دهد و از بروز سرما خوردگی جلوگیری می کند.
  • کمک به کاهش وزن: افرادی که دوست دارند وزنشان را کم کنند این میوه را در برنامه غذایی خود قرار دهند. این میوه گرسنگی را کاهش می دهد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
  • درمان زردی: پزشکان همواره مصرف لیمو شیرین را به افرادی که مبتلا به بیماری زردی یا همان یرقان شده اند، توصیه می کنند. چرا که این میوه خنک کننده است و از علائم مثل تب و تهوع در فردی که به این بیماری مبتلا است، می کاهد.
  • مراقبت در برابر مشکلات گوارشی: یبوست و سوء هاضمه دو تا از مشکلات رایج بین افراد است که با مصرف این میوه این مشکلا برطرف می شود. این میوه به علت داشتن پتاسیم کمک به درمان اسهال می کند و نیز به علت دارا بودن فیبر مانع یبوست میز می شود.
  • جلوگیری از بروز سرطان: ترکیبی به نام لیمونوئید در این میوه وجود دارد که در بهبود و جلوگیری از سرطان موثر است.
  • بهبود سلامت پوست و مو: عصاره این میوه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از عصار این میوه استفاده می شود. همچنین این میوه موجب درخشان شدن پوست، روشن شدن پوست و کمک به کاهش لک و آکنه می کند.
  • بالا بردن ایمنی بدن: مصرف مرتب این میوه زرد رنگ کمک به سلامت قلب و در نهایت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می کند.
  • درمان نقرس: آنتی اکسیدان های موجود در آن به خروج رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.
  • رفع مشکلات تنفسی: روغن گرفته شده از آن خاصیت ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند.

از دیگر خواص لیموشیرین می توان به حفظ کلسیم بدن، کمک به رفع کم خونی، رفع التهاب و عطش، برطرف کردن سرگیجه، و کاهش حساسیت اشاره کرد.

جالب است بدانید علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مثل میوه  بیشتر باشد، طعم آن به سمت تلخی می ‌رود به شرط اینکه میوه  باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه  با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌ شود. توجه داشته باشید این تلخی اثر منفی و نامطلوبی بر دستگاه گوارش ندارد و جز ذات طبیعی میوه بشمار می آید.

درباره فواید لیموشیرین چه می دانید - ویکی ووک

نکاتی جهت خرید و استفاده از لیموشیرین

هنگام خرید دقت کنید که میوه سالم باشد و لک و فررفتگی نداشته باشد و پوستش سفت نباشد.

هرچه وزن این میوه در دستتان بیشتر باشد پرآب تر است.

هنگام مصرف آن را به خوبی بشویید و با چاقوی تیز برش یزنید تا ویتامین ث آن از بین نرود.

 

 

منابع: بیتوته آمازینگ

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *