کوکا و خواص آن

کوکا و خواص آن / ویکی ووک

کوکا یکی از گیاهان دارویی است که در درمان تورم لثه بسیار مفید است. در این مطلب میخواهیم این گیاه را بررسی کنیم، همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون بابونه، ختمی، لوبلیا، آناغالیس و … آشنا شده ایم، که در صورت علاقه می توانید آن مطالب را مطالعه کنید.

مشخصات کوکا

درخت کوکا گیاهی است از خانواده Erythroxylaceae، درختچه ای است به بلندی دو تا سه متر. ساقه ی ناصاف به رنگ مایل به سفید و شاخه های به رنگ متمایل به قرمز دارد. برگهای آن ساده، بیضی، نوک تیز، روی برگ سبز و زیر برگ مایل به زرد است، شبیه برگ چای و طعم آن تلخ و گس می باشد. گلهای آن کوچک به رنگ زرد روشن و میوه  آن تخم مرغی دراز و قرمز گوشتی است که داخل آن یک دانه قرار دارد و از نظر گیاهی از نوع شفت شبیه زردآلو است. این درختچه چند نوع دارد، آمریکایی و بومی پرو و بلیوی میباشد و در برزیل، آرژانتین، جاوه و هندوستان نیز می روید.

 

کوکا و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

موتور وانکل چیست؟ / ویکی ووکموتور وانکل چیست؟

در این مطلب به قلب تپنده‌­­ی اتومبیل یعنی موتور رفته‌­ایم و موتور وانکل را مورد بررسی قرار می­دهیم، موتور وانکل مانند موتور بنزینی برای کارکرد خود، از فشار حاصل از سوختن سوخت و هوا بهره گیرد. اما برخلاف …


خواص کوکا

این گیاه دارای ترکیبات شیمیایی همچون:

  • کوکائین
  • سینامیل
  • کوکائین
  • کوسکو ھیگرین
  •   اسانس
  • کوکانیک اسید
  • کلوروژنیک اسید

است و اگر آن را در دهان بجوید، تا مدتی می توانید در مقابل خستگی و بی خوابی و گرسنگی مقاومت کنید و نوعی سیری کاذب ایجاد میکند. ده گرم از آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و با آب صاف کرده آن قرقره نمایید. برای درمان بیماریهای دهان و حلق، تورم لثه و آنژین مؤثر است.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *