چندل و خواص آن

چندل و خواص آن / ویکی ووک

چندل درختی است از خانواده‌ی چندلیان، پوست این درخت دارای خواص بسیاری است و به نام کندل هم معروف است و نام علمی آن نیز  Rhizophore است. ما در مطالب قبل به خواص گیاهان دارویی مثل: آناغالیس, آمله و آش انگور و غیره … پرداختیم، در این مطلب، گیاه دارویی چندل را بررسی می‌کنیم.

درباره‌ی چندل

همانطور که گفتیم درختی است از خانواده‌ی چندلیان و بلند که چوب درون آن سیاه و خیلی سخت و از ته آن ریشه های هوایی مورّبی خارج می شوند. دانه های گیاه روی درخت مادر می‌رویند و پس از آن که رشد کردند و به صورت نهال در آمد، از مادر جدا شده و در باتلاق های زیر درخت می افتد و پس از مدتی به صورت درخت دیگری در می آید، این درخت معمولا در باتلاق های آب شور مناطق حاره انتشار دارد، بومی آنام است و ظاهرا در جریان جنگ جهانی اول به سواحل جنوب ایران وارد و کاشته شده است.

 

چندل و خواص آن / ویکی ووک

 

درخت چندل در جنگل حرا مشاهده میشود و متاسفانه رویشگاه طبیعی این درخت ارزشمند در حال از بین رفتن میباشد. و از نظر زیست محیطی حضور چندل در این خورها بسیار با ارزش بوده، این گیاه نقش مهمی در وقوع چرخه های زیستی و تجدید حیات طبیعی آبزیان را دارد.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک، و باعث…

 


خواص چندل

پوست درخت چندل دارای خواص متعددی است، اگر آب جوشانده‌ی آن را بنوشید، قابض است، برای معالجه قند و بیماری خون در ادرار به کار می‌رود، برای قطع خون‌ریزی تجویز می شود، برای معالجه‌ی آنژین نافع است. بعنوان تقویت کننده‌ی زائو بعد از زایمان است.

عوارض جانبی چندل

در مصرف آن در مواقع وضع حمل زنان و درمورد کودکان باید احتیاط کرد و با نظارت پزشک مصرف نمود و کودکان کمتر از دوسال اصلا داده نشود.

به امید فردایی روشن.

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *