آیا باد مستقیم پنکه و کولر مضر است؟

آیا باد مستقیم پنکه و کولر مضر است؟ / ویکی ووک

لحظه‌ای زندگی بدون کولر و پنکه را در فصل گرما تصور کنید، حتی تصور آن نیز سخت است، اما اگر اصول استفاده از کولر و پنکه را رعایت نکنید آنگاه همین وسیله مفید در فصل گرما نیز، سلامتی را به خطر می اندازد، یکی از اصولی که عمدتا در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت نمی شود قرار گرفتن مقابل باد مستقیم آن است. در این مطلب میخواهیم عوارض وسایل سرمایشی مخصوصا عوارض قرار گرفتن مقابل باد مستقیم پنکه و کولر را بررسی کنیم.

عوارض باد مستقیم پنکه و کولر

آیا باد مستقیم پنکه و کولر مضر است؟ / ویکی ووک

 

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد قرار گرفتن مستقیم مقابل وسایل سرمایشی دارای عوارض بسیاری است، جالب است بدانید که قرار گرفتن مقابل باد کولر و پنکه روی افراد بالای 60 سال تاثیری ندارد و اگر ساعت ها نیز مقابل باد نشسته باشند، همچنان احساس گرما می کنند. علاوه بر آن باد مستقیم پنکه و کولر باعث سندرمی به نام “سندرم ساختمان بیمار” می شود، این سندرم به این صورت است، اگر فرد برای ساعات طولانی زیر باد کولر قرار بگیرد، اغلب احساس خستگی بیش از حد، سردرد و ضعف عمومی می‌کنند و باد مستقیم پنکه و کولر از اصلی ترین دلایل این بیماری هستند. زیر باد مستقیم پنکه و کولر بودن دارای عوارض دیگری نیز است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

خشکی پوست:

یکی از مهمترین عوارض زیر باد وسایل سرمایشی بودن خشک شدن رطوبت بدن است و این اتفاق روی خشکی پوست و مو حتی چشم نیز تاثیر دارد، که برای رفع خشکی پوست اگر در هر صورت، ناچارا زیر باد کولر بودید می توانید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

خشکی چشم یکی دیگر از عوارض زیر باد کولر بودن است زیرا با خشک شدن رطوبت بدن به مرور زمان چشم ها دچار خشکی می شوند که امکان دارد به تاری دید و حتی کوری چشم نیز بیانجامد.

پادرد:

زیر باد مستقیم وسایل سرمایشی بودن و مخصوصا خوابیدن، باعث گرفتگی عضلات و دردهای عضلانی و مفصلی می شود. رطوبتی که از باد کولر دمیده می شود باعث می شود که دردها و گرفتگی هایی در مفاصل به وجود آید و این دردها به مرور زمان ممکن است باعث بیماری هایی همچون روماتیسم شود.

یکی دیگر از شایعترین عوارض آن سرماخوردگی است، هرچند سرما خود باعث سرماخوردگی نمی شود اما می تواند زمینه ساز ایجاد عفونت شود و همین امر باعث سرماخوردگی شما شود.


شاید دوست داشته باشید

رنگ موی طبیعیچگونه رنگ موی طبیعی درست کنیم؟

رنگ کردن مو به روش مادربزرگهایمان و با مواد طبیعی ترکیباتی دارد که با آشنایی با آنها شاید دیگر به سراغ استفاده از رنگهای شیمیایی نروید و خودتان در خانه با این ترکیبات…


آیا باد مستقیم پنکه و کولر مضر است؟ / ویکی ووک

در نتیجه بهتر است که زیر باد مستقیم کولر و پنکه نخوابید اما  اگر به هر دلیلی نیاز دارید که در روزهای گرم تابستان از تجهیزات سرمایشی، استفاده کنید، باد آن را مستقیم رو به سمت خود نگذارید بلکه در فاصله‌ای مناسب از محل خواب خود قرار دهید و درجه‌ی آن نیز نباید بیشتر از 20 درجه سانتی گراد باشد. برای رفع جابجای گرد و غبار نیز بهتر است که از یک فیلتر هوا استفاده کنید.

نظر شما در رابطه با باد مستقیم کولر و پنکه چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *