سردرد را چگونه از بین ببریم و از خود دور کنیم؟

سردرد

بدن انسان، مکانیزم محافظتی پیچیده ای دارد. به عنوان مثال، هر زمان که یک وعده ی غذایی نخورید، آب کافی ننوشید، دچار استرس شوید و یا کمبود خواب داشته باشید، اولین علامت آن سردرد است، از این رو بهتر است علت نهفته ی سردرد ها را بدانیم تا بتوانبم عمل مناسب را با کشف دلیل برای رفع آن انتخاب کنیم. در ادامه این مطلب به چند راهکار ساده برای رفع آن اشاره میکنیم.

راه های طبیعی درمان سردرد

تقریبا تمام افراد، وقتی با مشکل سردرد مواجه میشوند، برای درمان، سریع مسکن و قرص میخورند که ممکن است عوارض جبران ناپدیری دربرداشته باشد. از این رو میخواهیم با روش های طبیعی به درمان سردردها بپردازیم. روش هایی از قبیل :

  • نوشیدن آب
  • ماساژ و استنشاق روغن های طبیعی
  • چوب صندل
  • زنجبیل
  • ورزش های کششی
  • پای سبز
  • مصرف کره

تأثیر آب در درمان سردرد

 

سردرد

 

با کم شدن آب بدن، روند متابولیک بدن تحت تأثیر قرار میگیرد و منجر به خشکی بدن میشود. بنابراین هربار احساس کردید به زودی دچار سردرد میشوید، میزان مصرف آب آشامیدنی خود به ویژه آب ولرم را افزایش دهید. این کار علاوه بر رفع درد، به حرکت منظم روده ها کمک میکند، گوارش را بهبود می بخشد و سموم بدن را نیز دفع میکند.

چگونه با ماساژ سردرد را درمان کنیم ؟

 

سردرد

 

روغن های چون استوقودوس، نعنا و اوکالیپتوس آرام بخش است و از این رو درمان مؤثری برای این مشکل خواهد بود.

روش مصرف بدین گونه است که مقدار کمی از روغن را به پیشاتی و پشت گردن بمالید. در یک اتاق خنک، تاریک و سامت دراز بکشید و چشم ها را ببندید. اگر سردرد در قسمت پیشانی متمرکز است، هردو انگشت نشانه را در دوطرف استخوان بینی بین دو ابرو ها بگدارید و فشار دهید و انگشتانتان را به شکل گزدشی بین ابروها حرکت دهید. این حرکت کمک میکند تا فشار ها در قسمت جلوی جمجمه کم شود. اگر دچار سردردهای تنشی شده اید با روغن طبیعی پوست سر خود را ماساژ دهید تا شاهد کاهش میزان فشار و مشکل خود باشید.

آیا استنشاق بخار های روغن طبیعی در رفع سردرد مؤثر است؟

 

سردرد

 

بعضی از سردردها بدلیل گرفتگی بینی و گرفتگی سینوس هاست که با استنشاق بخار، انسداد مربوط به بینی رفع میشود و دردهای مبتنی بر آن از بین میروند و دیگر از آن ها نشانه ای نخواهد بود. برای اینکه احساس آرامش بیشتری کنید، چند قطره از روغن های طبیعی را به آب اضافه کنید، دستمال آغشته با چند قطره از روغن های طبیعی را بو کنید تا ضمن رفع گرفتکی بینی،  مشکل سردرد رفع شود.

چوب صندل راهی برای درمان سردرد

 

سردرد

چوب صندل خاصیت خنک کننده دارد. هنگامی که احساس میکنید در سرتان درد دارید، کمی مخلوط پودر صندل را با اب مخلوط کنید و به پیشانی بمالید. پس از خشک شدن، پیشانی خود را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آن را مشاهده کرده و مشکل درد سرتان مرتفع بشود.

تأثیر زنجبیل در درمان سردرد

 

سردرد

 

زنجبیل علاوه بر اینکه ضد نفخ است و در هضم غذا مؤثر است، برای درمان درد های سر نیز مفید است و اثر قابل توجهی دارد. کافی است مقداری از زنجبیل را له کنید و در مقداری از آب جوشانده شده بریزید و از صافی رد کنید.

سپس آن را میل کنید تا از شدت درد کاسته شود و کمی آرامش ناشی از رفع مشکل به شما دست دهد.

تأثیر چای سبز در رفع سردرد

 

سردرد

 

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان، درمان عالی سردرد است. مصزف چای سبز میتواند تا حد قابل توجهی دردهای سر را از شما دور کند.

دردهای سر که ناشی از نخوردن غذا یا چای یا قهوه که به آن عادت کرده اید، ایجاد میشود، جای نگرانی ندارد و اما سردردهای مکرر ممکن است نشانه یک مشکل جدی باشد که لازم است علت آن را پیدا کنید.

آیا کره برای سردرد مفید است ؟

 

سردرد

 

به گفته محققان، مصرف کره به رفع مشکل سردرد کمک میکند.

علاوه بر رفع مشکل دردسر، کره خواص دیگری نیز دارد.

هنگام مصرف برنج، به آن مقداری کره اضافه کنید تا مشکل یبوست شما رفع شود. مصرف روزانه کره باعث حرکت منطم روده ها میشود و در نتیجه درد های مزمن را برطرف میسازد.

 

در صورت تمایل میتوانید پست آرتریت چیست را مطالعه نمایید.

به امید فردایی روشن

منابع : Readers Digest

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *