کدام خوراکی ها برای تامین آب بدن مفید هستند؟

کدام خوراکی ها برای تامین آب بدن مفید هستند؟ / ویکی ووک

در هوای گرم تابستان اگر می خواهید که سلامت خود را داشته باشید باید حتما به فکر تامین آب بدن خود باشید، یکی از بهترین راه ها برای تامین آب بدن نوشیدن حداقل 9 لیوان آب در روز است، اما در کنار آب، میوه ها و سبزیجات هایی نیز موجود می باشند که می توانند آب بدن و آب مورد نیاز شما را تامین کنند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم، همچنین ما در مطالب قبلی برخی میوه های خون ساز را بررسی کرده ایم که می توانید آن مطلب را نیز بخوانید و به اطلاعات عمومی خود اضافه کنید.

خوراکی های مفید برای تامین آب بدن

کدام خوراکی ها برای تامین آب بدن مفید هستند؟ / ویکی ووک

 

همانطور که اشاره کردیم گرمای بیش از حد بدن آسیب جبران ناپذیری به انسان می زند و ما باید در فصل گرما بفکر خنک کردن بدن خود باشیم.خوردن برخی از خوراکی ها مانند خیار که 95 درصد آن آب است باعث خنک تر شدن بدن می شود. در کنار خیار برخی دیگر از مواد غذایی همچون:

می توانند انتخاب خوبی برای تامین آب بدن در فصل گرما باشند.

 

کدام خوراکی ها برای تامین آب بدن مفید هستند؟ / ویکی ووک

 

خیلی از افراد فکر می کنند که خوردن مواد غذایی سرد به خنک کردن بدن کمک می کند، برای مثال بستنی شاید بصورت مقطعی باعث سرمای بدن شود اما بدن ما هنگام خوردن بستنی گرما تولید می کند که دلیل آن مراحل هضم بستنی می باشد که در این مراحل بدن از خود گرما تولید می کند. بطور کلی مواد غنی از کالری دمای بدن را افزایش می دهد. استفاده از مواد غذایی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم می تواند علاوه بر تامین مواد مورد نیاز دیگر بدن به گرمای بدن نیز کمک کند و انتخاب خوبی برای این فصل است. اما هیچ وقت این نکته را نیز فراموش نکنید که استفاده از این مواد باید در کنار مصرف آب باشد و مصرف آب را هیچ وقت فراموش نکنید.

نظر شما برای تامین آب بدن چیست؟ چه راهکارهایی را برای آن پیشنهاد می دهید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *