چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل بارها درباره‌ی پوست صحبت کرده ایم و اشاره کردیم که یکی از راه های جوان سازی پوست استفاده از ماسک های طبیعی برای صورت است. از همین رو در این مطلب نیز می خواهیم با برخی ماسک ها برای داشتن پوستی جوان و شاداب آشنا شویم و همچنین بررسی کنیم که چه عواملی باعث این شادابی می شود.

ماسک های طبیعی برای داشتن پوستی جوان و شاداب

 

چگونه پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟ / ویکی ووک

 

مردمان چین و ژاپن شاداب ترین پوست ها را در جهان دارند و بر این اعتقادند که ماسک های طبیعی باعث شادابی پوست می شود، آنها بر این اعتقاد هستند که: ماسک‌ها زمانی تاثیر خوب خود را روی پوست نشان خواهند داد که همزمان با استفاده موضعی آن ها روی صورت یا حتی دست، مواد قابل خوردن آن‎ها هم مصرف شود، به این معنا که شما با هر بار استفاده از انواع ماسک های میوه ای همان میوه را همزمان که ماسک آن روی صورتتان است، میل کنید.اگر از ماسک عسل، شیر یا حتی نشاسته استفاده می‌کنید، حتما دو تا سه قاشق غذاخوری عسل یا نشاسته یا یک لیوان شیر همزمان بخورید.

برخی از ماسک های مفید:

ماسک نشاته:

یک قاشق مربا خوری نشاسته را با دو قاشق مربا خوری شیر مخلوط کنید و روی پوست شسته شده با صابون شیر بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذا خوری نشاسته حل کرده اید بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کنید و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

ماسک شیر:

دو قاشق غذاخوری شیر به همراه یک قاشق مربا خوری سر پر آرد برنج را با هم مخلوط کنید؛ شب روی پوست تمیز که با صابون شیر شسته اید بگذارید و همزمان یک لیوان شیر هم میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید.

ماسک عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مربا خوری آب ولرم مخلوط کنید و روی پوست شسته شده با صابون شیر و عسل بخوابانید، همزمان دو قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید. 15 دقیقه بعد اول با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید.

با استفاده از این ماسک ها و مطالبی که در رابطه با پوست قبلا بررسی کرده بودیم، می توانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ چگونه می توانیم پوستی شاداب و جوان داشته باشیم؟ شما برای جوان سازی پوست خود چه راهی را انتخاب کرده اید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

منابع: روزنامه خراسان

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *