مهمترین رویدادهای تاریخی 19 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 19 مرداد مصادف با 10 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 19 مرداد

سال ۳۸۲

سلطنت شاپور سوم دوازدهمین شاهنشاه سلسله معروف ساسانی بعد از مرگ عموی وی اردشیر دوم معروف به اردشیر درازدست آغاز شد. در زمان او بار دیگر جنگ بین ساسانیان و رومیان بر سر ارمنستان آغاز شد که منجر به تقسیم ارمنستان در ۱۴ ژانویه ۳۸۵ بین دو کشور گردید و قسمت شرقی که وسیعتر بود به ساسانیان رسید.

سال ۸۳۰

اسکات اریژن، کشیش و فیلسوف معروف در قرن نهم میلادی در ایرلند متولد شد.

سال ۱۵۲۳

جنگ خونین میان طرفداران کلیسا با تاراج کنندگان پروتستان که از روز ۲ ژوئن ۱۵۲۲ میلادی به غارت کلیساها پرداخته بودند، با شکست سخت غارتگران پایان یافت و در حدود ۱۰ هزار نفر از پروتستانها در این جنگ به قتل رسیدند.

سال ۱۶۷۸

ایالت وسیع پومرانی با وساطت و فشار لویی چهاردهم پادشاه فرانسه که حامی سوئد بود به سوئدیها پس داده شد و پروس از کلیه دعاوی خود نسبت به این سرزمین صرف نظر کرد .


شاید دوست داشته باشید

حلبوب و خواص آن / ویکی ووکحلبوب و خواص آن

این گیاه که در طب سنتی به نام های حریف الاملس , خصی ھرمس , لیثور سطس , طفرہ معروف است، گیاهی است از خانواده Compositae، علفی، چند ساله و …


سال ۱۷۸۰

طوفان در حوزه کاراییب ۲۰ هزار تن را کشت.

سال ۱۷۹۳

فردیناند اول امپراطور اتریش در قرن نوزدهم در وین پایتخت آن کشور متولد شد. وی در سن ۴۲ سالگی بر مسند امپراطوری نشست و دوران فرمانروایی وی ۱۳ سال به طول انجامید.

سال ۱۸۲۲

قیام خونین و دامنه دار آزادیخواهان بلژیک برای جدا شدن از هلند و بدست آوردن آزادی و استقلال آغاز شد.

سال ۱۹۱۱

سون یاتسن رهبر چین ملی گرا، حکومت دست نشانده ژاپن در منچوری را سرنگون کرد.

سال ۱۹۴۴

در حدود ۸۰۰ کولی، اعم از زن و کودک از سوی نازیها در اردوگاه گاز آشوویتس خفه شدند.

سال ۱۹۴۵

نواحی شمالی سرزمین کره که تا قبل از شکست ژاپن متعلق به آن کشور بود به موجب تصمیماتی که در کنفرانس پوتسدام و در ماه ژوییه ۱۹۴۵ گرفته شده بود به تصرف نیروهای ارتش سرخ شوروی درآمد و روسها تا مدار ۳۸ درجه که کره را به دو نیم میکند مستقر شدند.

سال ۱۹۶۷

المپیک تابستانی توکیو اغاز شد.

سال ۱۹۷۰

فیجی مستقل شد.

سال ۱۹۸۶

سان سالوادور با زمین لرزه ای به قدرت ۷ ونیم ریشتر لرزید و به دنبال آن هزار و ۵۰۰ تن کشته شدند.

سال ۱۹۸۷

در فیجی جمهوری اعلام گردید.

سال ۱۹۹۷

طوفان در مکزیک ۲۰۰ تن را کشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 19 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *