مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مصادف با 14 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر

سال  ۱۶۲۷

ژاکوبنین بوسوئه، شاعر و ادیب قرن هفدهم میلادی فرانسه در شهر دیژون متولد شد .

سال  ۱۶۸۳

فیلیپ پنجم، یکی از پادشاهان معروف اسپانیا در قرن هجدهم میلادی، در ورسای فرانسه قدم به عرصه وجود گذاشت .

سال ۱۷۰۰

میلادی امپراطوری عثمانی با امپراطوری روسیه تزاری پیمان استانبول را امضاء کرد.

سال ۱۷۸۹

مردم فرانسه علیه امپراطور این کشور دست به قیام زدند و زندان باستیل را به تصرف خود درآوردند.

سال ۱۷۹۰

اتحاد فرانسه در جریان اوایل انقلاب کبیر فرانسه میان ایالات و ولایات مختلف این کشور عملی شد و با این اتحاد کلیه دسته های انقلابی و شورشی، برای مبارزه با استبداد لوئی شانزدهم و دخالتهای ماری آنتوانت ملکه فرانسه به یکدیگر پیوستند.

سال ۱۸۵۹

مارسلین دبوردو والمور، یکی از معروفترین شاعره های فرانسه در قرن ۱۹ میلادی بعد از ۷۴ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۸۶۸

توکیو پایتخت امروزی ژاپن به عنوان مرکز سیاسی و پایتخت سراسر مجمع الجزایر ژاپن انتخاب شد. قبل از توکیو، شهر کیوتو پایتخت این کشور بود.

سال ۱۹۱۵

جلال قاریاغدی، مجسمه ساز آذربایجانی در شوشا متولد شد.

سال ۱۹۲۶

اولین کلنگ ایجاد بزرگترین مجسمه حضرت مسیح علیه السلام در برزیل طی مراسمی پرشور که نماینده پاپ نیز در آن شرکت داشت به زمین زده شد. هزینه ساخت این مجسمه بزرگ، از طرف مومنان مسیحی داده شد.

سال ۱۹۳۳

نازیها در آلمان تمامی گروههای مخالف خود را غیر قانونی اعلام کردند.


شاید دوست داشته باشید

حلبوب و خواص آن / ویکی ووکحلبوب و خواص آن

این گیاه که در طب سنتی به نام های حریف الاملس , خصی ھرمس , لیثور سطس , طفرہ معروف است، گیاهی است از خانواده Compositae، علفی، چند ساله و …

 


سال ۱۹۳۴

راهپیمایی تاریخی کمونیستهای چین، به پیشوایی مائوتسه تونگ، انقلابی معروف آن سرزمین آغاز شد. قبل از این راهپیمایی که صورت عقب نشینی داشت نیروهای مائوتسه تونگ در محاصره سپاهیان کوئومین تانگ به فرماندهی چیانکایچک بودند ولی با یک حیله نظامی، خط محاصره شکسته شد و پس از ان راهپیمایی طویل چند هزار کیلومتری به طرف قلب چین آغاز گردید.

سال ۱۹۳۸

ایتالیا مدل حکومت نازیها را پذیرفت.

سال ۱۹۵۸

کودتای بزرگ عراق اتفاق افتاد. به دنبال این کودتا نوری سعید پاشا نخست وزیر، امیر عبدالله نایب السلطنه سابق و ملک فیصل دوم پادشاه جوان عراق توسط کودتاکنندگان کشته شدند و رژیم جمهوری روی کار آمد.

سال ۱۹۵۹

در نسل کشی فاجعه باری که به مدت ۳ روز و ۳ شب در کرکوک طول کشید هزاران ترکمن از سوی گروههای مسلح افراطی کرد کشته شدند.

سال ۱۹۸۳

دورسون آک سوی، یکی از دیپلماتهای سفارت ترکیه در بروکسل از سوی گروههای تندروی ارمنی به شهادت رسید.

سال ۲۰۰۳

حکومت واشنگتن وجود منطقه ممنوعه ۵۱ که در پی مشاهده شدن یوفوها ایجاد شده بود را پذیرفت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *