مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور مصادف با 1 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور

سال ۱۹۶۸

زلزله شدیدی در خراسان اتفاق افتاد. در این روز، زلزله ‏ای شدید به قدرت ۷/۸ درجه در مقیاس ریشتر، شرق استان خراسان را به مدّت چهار دقیقه تکان داد که بر اساس آمار منتشر شده، پانصد روستا ویران شده و بیش از ده هزار نفر، جان خود را از دست دادند.

سال ۱۱۷۴

ساختمان یکی از عجیبترین برجهای امروزی جهان در شهر پیزای ایتالیا آغاز شد. این برج در اصل برای نصب یک ساعت بزرگ ساخته شد ولی کمی بعد از ساختمان، برج کج شد و سپس به همان حالت باقی ماند. امروزه برج تاریخی کج پیزا که یکی از جالبترین و دیدنیترین بناهای جهان است، با ۱۷۹ فوت ارتفاع به اندازه ۱۵ فوت کج شده و هنوز هم فرو نریخته است.

سال ۱۷۱۵

سلطنت طولانی ۵۹ ساله لویی پانزدهم پس از مرگ لویی چهاردهم آغاز شد.

سال ۱۷۴۱

حمله سپاهیان فرانسه به سرزمینهای تحت سلطه امپراطوری اتریش آغاز شد و به این ترتیب فرانسه نیز به میدان جنگهای هشت ساله پاگذاشت.

سال ۱۷۸۰

ایالت جورجیا یکی از مهمترین ایالات جنوبی آمریکا در جریان جنگهای استقلال آمریکا به تصرف نیروهای انگلیسی درآمد .


شاید دوست داشته باشید

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووکچگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟

نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد…

 


سال ۱۸۶۳

باکلند شیمیدان و محقق و مکتشف معروف بلژیک در قرون نوزدهم و بیستم میلادی در گان قدم به دنبا امد. وی موجد صنعت پلاستیکسازی است .

سال ۱۹۱۵

نبرد کراکووی که از روز ۱ مه ۱۹۱۵ میلادی با گلولهباران کردن روسها توسط ژنرال ماکنزن آلمانی آغاز شده بود ،با پیروزی کامل آلمانیها پایان یافت.

سال ۱۹۲۰

دوران حضور امپراطوری عثمانی در لبنان به پایان رسید. لبنان و سوریه و فلسطین و نواحی وسیعی از سر زمینهای عرب زبان امروزی که جزص متصرفات امپراطوری عثمانی بودند در پایان جنگ اول جهانی از آن دولت جدا شدند.

سال ۱۹۳۹

نیروهای مسلح آلمان نازی به موجب دستور صریح آدولف هیتلر پیشوای آلمان و رهبر حزب نازی، ساعت چهار و چهل و پنج دقیقه بامداد به مرزهای کشور لهستان حمله کردند و این حمله سبب بروز جنگ بین الملل دوم شد که در جریان آن ممالک جهان در دو دسته علیه یکدیگر میجنگیدند. این جنگ پس از ۶ سال در سال ۱۹۴۵ میلادی با تصرف برلین پایتخت آلمان و مرگ قریب ۷۰ میلیون نفر به پایان رسید.

سال ۱۹۴۴

بخارست پایتخت کشور رومانی در جریان تعاقب نیروهای آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم به تصرف نیروهای ارتش سرخ شوروی درآمد و به این ترتیب یکی از متحدین آلمان نازی در آن جنگ از پای درآمد و تقاضای صلح کرد.

سال ۱۹۹۱

ازبکستان استقلال خود را اعلام کرد.

سال ۱۹۹۳

شهرهای قوبادلی و جبرائیل توسط نیروهای ارمنی اشغال گردید و بسیاری از اهالی آذربایجانی این دو شهر کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *