مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور مصادف با 2 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور

سال ۱۶۵۱

شهر تاریخی و معروف ادینبورگ پایتخت سرزمین اسکاتلند توسط اولیویر کرامول فتح شد.علت این فتح با وجود پیمان اتحاد انگلستان و اسکاتلند در ۲۴ سپتامبر ۱۶۴۳ این بود که اسکاتلندیها شارل دوم پسر شارل اول پادشاه معدوم آن کشور را به سلطنت انتخاب کرده بودند. با فرار شارل دوم به فرانسه جنگ تمام شد .

سال ۱۷۱۵

کودتای تاریخی معروف به کودتای ۲ سپتامبر یک روز پس از مرگ لویی چهاردهم پادشاه بزرگ و نامدار فرانسه توسط دوک دورلئان که داماد لویی ۱۴ بود انجام شد و در این کودتا دوک دورلئان به مقام نایب السلطنه لویی پانزدهم رسید.

سال ۱۸۷۰

واقعه تاریخی سدان در جریان جنگهای فرانسه و پروس یا آلمان اتفاق افتاد.


شاید دوست داشته باشید

لازانیا گوشت و قارچ لازانیا گوشت و قارچ را چگونه درست کنیم؟

از لازانیا گوشت و قارچ معمولا به عنوان شام یا پیش غذا استفاده می کنند. این نوع از لازانیا بسیار معروف است و خیلی راحت آماده می شود.


سال ۱۹۲۰

دکتر حمید نطقی نویسنده، مترجم و پدر روابط عمومی ایران چشم به جهان گشود.

سال ۱۹۴۶

فیلارمونیای دولتی تبریز توسط حکومت خودمختار آذربایجان ایران افتتاح شد.

سال ۱۹۶۲

زلزله وحشتناکی در بویین زهرا اتفاق افتاد که بیش از از ۲۵ هزار نفر در پی ان کشته شدند.

سال ۱۹۶۷

ایلیا ارنورگ یکی از بزرگترین نویسندگان معاصر روسیه شوروی پس از ۷۶ سال فوت کرد. از مهمترین آثار ارنبورگ، از توفان سقوط پاریس و عشق ژاننی و ژولیو ژوربینتو باید نام برد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *