مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر مصادف با 15 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر

سال ۱۰۹۹

در خلال جنگ صلیبی اول، مسیحیان موفق به تصرف قدس شدند.

سال ۱۵۲۰

شورش تاریخی معروف به فوئرو که از روز ۱۰ ژوییه سال ۱۵۱۹ میلادی علیه شارل پنجم معروف به شارلکن، امپراطور نامدار اروپای قرن شانزدهم میلادی آغاز شده بود پایان یافت و شورشیان سرکوب شدند.

سال ۱۵۷۶

تیسین، نقاش و هنرمند بزرگ ونیزی، پس از ۹۹ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۷۹۹

سنگ روستتا، در خلال حمله ناپلئون به مصر از سوی یک سرباز فرانسوی کشف شد. این سنگ که به سه زبان نوشته شده بود راز الفبای هیروگلیف را گشود.

سال ۱۶۳۴

لاوس ویکادو، یکی از درخشانترین چهره های هنری و ادبی قرون شانزدهم و هفدهم میلادی اسپانیا، بعد از ۶۲ سال زندگی چشم از جهان فروبست.

سال ۱۷۰۶

آندورا یکی از کوچکترین ممالک امروزی اروپا، رژیم جمهوری اعلام کرد.

سال ۱۸۱۵

اسارت و تبعید ناپلئون بناپارت امپراطور بزرگ فرانسه پس از جنگها و پیروزیهای درخشانش، آغاز شد و کشتی بلروفون او را که به دولت انگلستان پناهنده شده بود به عنوان یک اسیر جنگی به جزیره سنت هلن که در اقیانوس اطلس میان آمریکای جنوبی و آفریقا واقع شده است فرستاد. ناپلئون تا روز مرگش یعنی روز ۵ مه ۱۸۲۱ میلادی در آن جزیره بود.


شاید دوست داشته باشید

روان شناسی سلامت چیست؟ / ویکی ووکروان شناسی سلامت چیست؟

روان شناسی سلامت با مطالعه فرایندهای روان شناختی در سلامت، بیماری و سیستم مراقبت های بهداشتی مرتبط است. در این مطلب می خواهیم با این اصطلاح آشنا شویم و…

 


سال ۱۸۴۰

پیمان لندن میان امپراطوریهای عثمانی، بریتانیا، پروس، اطریش-مجارستان و روسیه تزاری امضاء شد.

سال ۱۸۵۶

اولین استخوانهای متعلق به انسان ماقبل تاریخ که سالها بود دانشمندان علوم طبیعی و نژادشناسان مختلف جهان به دنبال آن بودند، در یکی از معادن نئاندرتال، نزدیک شهر دوسلدورف آلمان بدست آمد.

سال ۱۸۷۰

ایالت جورجیا، به عنوان آخرین ایالت شورشی، بعد از جنگهای انفصال به آمریکا بازگشت.

سال ۱۹۱۰

ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان پس از ۹ سال سلطنت و ۶۹ سال زندگی، درگذشت.

سال ۱۹۱۰

روحانی مجاهد آیت‏ الله سیدعبدالله بهبهانی یکی از سران اصلی مشروطیت ترور شد.

سال ۱۹۱۰

کاخ چراغان در استانبول اتش گرفت.

سال ۱۹۲۲

ژنرال اریش فون فالکنهاین، افسر برجسته آلمانی، پس از ۶۱ سال زندگی درگذشت. این سردار بزرگ در جنگ اول بین المللی رییس کل ستاد ارتش آلمان بود.

سال ۱۹۳۳

محمد آراز شاعر بزرگ آذربایجان، چشم به جهان گشود. اشعار وی روح حماسی و میهنی نوینی را در کالبد مردم آذربایجان دمید.

سال ۱۹۵۴

پرواز آزمایشی هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ تحقق یافت.

سال ۱۹۵۵

 ۱۸ دانشمند صاحب جایزه نوبل علیه اسلحه اتمی بیانیه ای منتشر کردند.

سال ۱۹۷۴

افسران روم در قبرس علیه اسقف ماکاریوس کودتا کردند و به جای وی نیکوس سامپوسن را به عنوان رییس جمهوری بر این پست نشاندند.

سال ۱۹۸۳

تروریستهای ارمنی وابسته به گروه آسالا در فرودگاه اورلی پاریس، به سوی هواپیمای خطوط هوای ترکیه بمب پرتاب کردند که در این اقدام جنایتکارانه ۷ تن کشته و ۵۶ تن زخمی شدند.

سال ۱۹۹۷

اسلوبودان میلیوسوویچ به ریاست جمهوری یوگسلاوی انتخاب شد.

سال ۱۹۹۷

گیانی ورساسی ایتالیایی تبار، معروفترین مدیست جهان، در خانه خود در میامی فلوریدا از سوی یک قاتل زنجیره ای کشته شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *